passionsblomman skrev 2009-03-25 21:08:20 följande:
Någon sorts extrajobb...typ ett vad osom helst men som ändå kan ge någon extra tusenlapp! Du är florist va? Ingen som behöver lite helghjälp? Någon annan butikstjänst? Jobba extra vissa nätter som tidningsbud...*spånar vilt nu* det är exempel på extrajobb som tagits till när det krisat i min familj eller närfamilj.Det måste kunna finnas iallafall timmar att plocka nu framåt sommaren.jag håller alla tummar!
Jag har extrajobb hos min papap men det är så himla lite och eftersom jag stämplar måste jag ta bort dom dagarna vilket bara är 75 dagar man både får stämpla och jobba extra, när dom dagarna e slkut får jag välja mellan extra jobb elelr a-kassapengar.
Och jag har bara jobbat halvtid i perioder extra här och där men alltid klarat mej, jag får liksom ut 2500:- från a-kassan varje månad, från min pappa kanske 1500:- vi bor i hus ganska dyrt och våran månadskostnad är 20 000 dom jobbiga månaderna och kanske 18 000 annars.
det är kämpigt som fan redan.
jag pratade med en tjej idag om ett till extra jobb som städare, jag atr allt liksom, tidningsbud vore nått. då kan jag jobba både dar o nätter, jag vill jobba, jag älskar att jobba.
men det här måste lösas. men å andra sidan, varför gifta sej om man inte får det som vi vill ha det, meningslöst, då räcker de väl bara med kärlek utan ringar.