Inlägg från: MilosMamma |Visa alla inlägg
  • MilosMamma

Jag går under... =(

Pga oförutsedda stora utgifter (Vi hade visst hela sveriges befolknings otur) så har ALLA våra besparingar blivit 0:-

Vårat bröllopskonto är tomt och jag bara gråter.
    Vårat bröllop är 29 augusti och folk har fixat semestrar och flygbiljetter.
    Vi har inget dyrt bröllop men vi hade pengarna och jag är nu arbetslös, vi bor ganska dyrt (villa) men vi klarar oss precis.

Hur fan ska vi lösa detta, maten, spriten, makens kläder, sonens kläder, ringarna, hår naglar smink, tårta, blommor ja det är en hel del som ska betalas..

Alltså jag känner bara att jag orkar inte mer motgångar nu, jag släpper allt ocg går härifrån.

• Svar på tråden Jag går under... =(
  • MilosMamma

knytis känns ju sådär, då kan vi lika gärna ställa in.
    Vi kommer liksom ha 90 pers där.
    min mamam bidrear med 10 000 spå maten och tårtan blir ju betald, men fortfarande ca 10-15 000 som ska hostas fram på 5 månader och det är svårt när vi för tillfället bara kan spara 500:-/mån.

didis skrev 2009-03-25 21:01:23 följande:
    Vad tråkigt!! Hur mycket är det som saknas? Kan ni låna av föräldrar eller få hjälp av dem på annat sätt?Kan ni mobilisera släkten? Ha knytkalas? Alla tar med egen dricka? *spånar*Förstår att det känns skittrist just nu!
  • MilosMamma

ja hår och smink kan jag fixa, tårtan vågar jag mej inte på emn nån annan kanske kan hkjälpa till med det
    ringarna blir inte billigare då det är stål, min kostar 600:- o min sambos 250:-

Jag tar absolut inte illa upp, alla tips och ideér tas tacksamt imot,.

MammaMiaa skrev 2009-03-25 21:07:21 följande:
    Nej men va säger du. Men det kommer att ordna sig.
    Ni kanske kan lägga era banklån. Om ni har några. Vi byte bank i januari. Vår månadskostnad är ca 2000:- billigare.
    Men hår & smink skulle du kunna göra själv på så vis spara lite pengar.
    Baka tårtan själv.
    Det finns ringar från 1000.- och uppåt
    Jag hoppas att du inte tar illa upp utav tipsen.
    Jag håller tummarna att allt kommer att lösa sig till de bästa för er familj.
  • MilosMamma
    passionsblomman skrev 2009-03-25 21:08:20 följande:
    Någon sorts extrajobb...typ ett vad osom helst men som ändå kan ge någon extra tusenlapp! Du är florist va? Ingen som behöver lite helghjälp? Någon annan butikstjänst? Jobba extra vissa nätter som tidningsbud...*spånar vilt nu* det är exempel på extrajobb som tagits till när det krisat i min familj eller närfamilj.Det måste kunna finnas iallafall timmar att plocka nu framåt sommaren.jag håller alla tummar!
    Jag har extrajobb hos min papap men det är så himla lite och eftersom jag stämplar måste jag ta bort dom dagarna vilket bara är 75 dagar man både får stämpla och jobba extra, när dom dagarna e slkut får jag välja mellan extra jobb elelr a-kassapengar.
    Och jag har bara jobbat halvtid i perioder extra här och där men alltid klarat mej, jag får liksom ut 2500:- från a-kassan varje månad, från min pappa kanske 1500:- vi bor i hus ganska dyrt och våran månadskostnad är 20 000 dom jobbiga månaderna och kanske 18 000 annars.
    det är kämpigt som fan redan.
    jag pratade med en tjej idag om ett till extra jobb som städare, jag atr allt liksom, tidningsbud vore nått. då kan jag jobba både dar o nätter, jag vill jobba, jag älskar att jobba.
    men det här måste lösas. men å andra sidan, varför gifta sej om man inte får det som vi vill ha det, meningslöst, då räcker de väl bara med kärlek utan ringar.
  • MilosMamma

spriten är nog bland det viktigaste hos oss ;)
    det äör vad vi vill ha en riktig riktig fest med alla vbi älskar, dansa o shoota =)
    nejvars men medelåldern är 24 på våran fest så fest måste det vara, annars kan vi gå till rådhuset.

Flisa80 skrev 2009-03-25 21:13:00 följande:
    Jättetrist!!! Jag känner verkligen med er!Men lyssna på alla goda råd, ta hjälp av familj och vänner för att minska kostnaderna. Ta bort sånt som inte känns nödvändigt. Är sprit ett måste?! För där tjänar ni ju massor med tanke på att ni har 90 gäster. Önskar er m,ycket lycka till, det löser sig säkert!!!Kramar om!
  • MilosMamma

Ja det här ska gå, ska fanken sätta mej och göra lite beställningsjobb jag fått förfrågan om, på brudkronor, det kanske man kan sälja lite vid sidan av ett par iaf. Jag älskar ju o pyssla.

• MilosMamma

hej allihopa, Jag tackar enormt för erat stöd.
    Jag blir peppad att lyckas utan att förestöra något.
    Vi vill fortfarande ha det bröllopet vi började planera på.
    En god överaskning är att min m2bs föräldrar vill betala maten så min mammas 10 000 går sprit tårta o ja allt möjligt vilket är en enorm befrielse.

Själv kastade jag ut sonens garderob på blocket igår, vi hade tänkt kasta den men nu komemr en gubbe o hämtar den för 500:- sen ska jag ringa o fråga om det finns platser kvar på loppisen i folkets hus som är på lördag, så blir det loppis i stan i sommar med.
    Brudkronorna ska jag börja göra ikväll och ryktet börjar sprida sej vilket är enormt kul.

så även om alla våra pengar försvann med floden så ska vi bygga upp det här och kämpa för att få det som vi vill utan att ändra nått.

Liovbet vore väl inget utan utmaningar eller hur? =)

• MilosMamma

haha nej inte sthlm, jag bor utanför Norrköping, i skärblacka och där är loppisen.

• MilosMamma

Haha jag skrev en lapp faktiskt där pengarna går till Vårat bröllop, jo det gick gansdka bra, det kom ganska lite folk för det var tråkigt väder men en 500:- fick vi in. Ska stå på "stora" loppisen i stan i sommar ist.

Men tack snälla ni som peppar och är ett sådant enormt stöd, jättesöta är ni.

Kram Pernilla

september2009bröllop skrev 2009-03-29 11:06:17 följande:
    Hur gick det på loppisen Milosmamma?
  • MilosMamma

Vilken himla bra ideé det ska jag göra på Direkten =)

passionsblomman skrev 2009-03-29 11:26:18 följande:
    BRA!!!! 500 är iallafall nån post du kan stryka!gör en lista med poster och visa dig själv att ni bockar av en i taget, så känns det lättare! Hejja hejja!
  • MilosMamma

Det vart min och sambons förlovningsringar, dom går på 500:- tillsammans =)

september2009bröllop skrev 2009-03-29 16:40:01 följande:
    vad va det som blev avbockat för helgens intäkt? *nyfiken i en strut*
Svar på tråden Jag går under... =(