Inlägg från: passionsblomman |Visa alla inlägg
  • passionsblomman

Jag går under... =(

Någon sorts extrajobb...typ ett vad osom helst men som ändå kan ge någon extra tusenlapp! Du är florist va? Ingen som behöver lite helghjälp? Någon annan butikstjänst? Jobba extra vissa nätter som tidningsbud...*spånar vilt nu* det är exempel på extrajobb som tagits till när det krisat i min familj eller närfamilj.

Det måste kunna finnas iallafall timmar att plocka nu framåt sommaren.

jag håller alla tummar!

• passionsblomman

Ja,jag vet mycket väl hur körigt det är när det kör ihop sig och att gå arbetslös är verkligen inte roligt.
    Det är surt att man bara får deltisstämpla i 75 dagar nu.

Det hade ju varit bra om du kunde få ngt extra som ger lite vettig ob-ersättning.
    Kassajobb på söndagar eller så. Tidningsbud söker de i Sthlm nu till sommaren iaf. Då kan man i allra värsta fall under en kort period jobba dubbelt, då man ju slutar tidigt...
    Städ och saneringsfirmor behöver ju ibland snabbt extrafolk.

Ge inte upp nu, utan ge dig attan på att det ska gå, när ni redan är så långt fram i planerna!

• passionsblomman

Ja! Vilken bra idé! och hejja hejja! Upp med humöret och bestämd blick framåt!

MilosMamma skrev 2009-03-25 22:00:01 följande:
    Ja det här ska gå, ska fanken sätta mej och göra lite beställningsjobb jag fått förfrågan om, på brudkronor, det kanske man kan sälja lite vid sidan av ett par iaf. Jag älskar ju o pyssla.
  • passionsblomman

Ja GÖR det!

Aleta skrev 2009-03-26 14:46:52 följande:
    Sätt en liten lapp på ditt loppisstånd:Pengarna går till mitt bröllop!
  • passionsblomman

BRA!!!! 500 är iallafall nån post du kan stryka!

gör en lista med poster och visa dig själv att ni bockar av en i taget, så känns det lättare! Hejja hejja!

MilosMamma skrev 2009-03-29 11:18:48 följande:
    Haha jag skrev en lapp faktiskt där pengarna går till Vårat bröllop, jo det gick gansdka bra, det kom ganska lite folk för det var tråkigt väder men en 500:- fick vi in. Ska stå på "stora" loppisen i stan i sommar ist. Men tack snälla ni som peppar och är ett sådant enormt stöd, jättesöta är ni.Kram Pernilla
  • passionsblomman

Jo, det är det som är så coolt med bt!

mamci skrev 2009-03-30 10:54:18 följande:
    Jag måste bara säga att det är fantastiskt att vi sitter här framför våra skärmar, vi känner inte varandra,vi ser inte varandra, vi är spridda över hela landet, å´ändå kan vi stötta varandra. Är inte det häftigt så säg?!
Svar på tråden Jag går under... =(