Inlägg från: MV85 |Visa alla inlägg
  • MV85

Budget för blommor?

Vi har sagt en budget på 3000:-
    Då har jag pratat med florister här omkring o fått höra att brudbukett är 1500:- nästan oavsett vad för blommor man väljer.. Sen har vi bara sagt att dekorationsblommor till borden ska vara vita och låga.. enklare dekorationer... blomvalet får floristen göra och ta det som är billigt och snyggt den dagen.
    Det spelar inte mig/oss någon roll om det är samma sorts blommor på borden som i min bukett eller ej.
    M2b ska bära frack och då är det för vår del uteslutet med corsage då vi inte tycker det passar.

• MV85
    passionsblomman skrev 2009-03-25 23:43:52 följande:
    Det var bra beskrivet och ett bra upplägg MV85!tur att du förstod vad jag menade TS, jag kände att jag kanske lät lite dryg där...inte meningen alls.
    Är ju dock desto petigare med min bukett, men då har vi istället oxå sett till att lägga bröllopsdatum efter när de blommor jag SKA ha i den blommar för att få så bra priser som möjligt på dem
    Man får tänka på mycket när man väljer bröllopsdatum
  • MV85
    passionsblomman skrev 2009-03-25 23:57:03 följande:
    Ja inte sant! En tjej ville ha ett vinterbröllop men det skulle vara liljekonvaljer och förgätmigej i buketten, för det hade hon alltid velat."Sorry, men det går inte att få som du vill på båda de punkterna..." ibland blir man inte så populär som florist.
    För mig är det liljekonvaljer och rosor som gäller (som du vet )så såg helt enkelt till att bröllopet ligger i maj-juni så de svenska liljekonvaljerna börjat komma igång ordentligt så man får ner priset på dem ordentligt En florist jag pratade med sa det att maxpriset så års hamnar på 45:-/bunt här omkring medan de landar på 25:-/bunt om man har tur o de blommat riktigt bra "lite" skillnad mot de odlade som kan landa på 45:-/st "fel" årstid!
  • MV85
    passionsblomman skrev 2009-03-26 00:08:55 följande:
    Helt riktigt!Du är en planerare du...
    Ehmn... ja... Erkänner!
    Jag tillhör de där som får spatt när jag inte blivit informerad dagen innan om det är något som ska göras... Har fått kraftiga utbrott på m2b innan han insåg att han "måste" meddela när han planerar något för sig själv så jag vet att anpassa mina planer efter det innan vi står där o han tycker att "hej då nu ska jag göra det här" hehehe
    Så att lämna en så viktig sak som blommor vid bröllopet till slumpen skulle inte falla mig in
  • MV85
    passionsblomman skrev 2009-03-26 00:16:58 följande:
    *skakar din hand och skrattar igenkännande*Ursäkta sidospåret i din tråd ts!
    hmm ja Förlåt TS det bara hände!

*skakar hand* Trevligt att veta att man inte är ensam!

Nu - God natt!
Svar på tråden Budget för blommor?