Inlägg från: Sonja68 |Visa alla inlägg
  • Sonja68

Budget för blommor?

Jag beskrev för floristen vad jag hade tänkt mig och frågade om det var möjligt att få för den summa jag tänkt mig. Hon sa då att bara blommorna kommer gå på den summan och då kommer förstås hennes jobb till. Det förstår jag också, jag betalar gärna för ett gediget hantverk. Då föreslog hon att istället för att ta bara Gerbera ta t.ex. 3 st gerbera och resten germini (som ser nästan likadana ut men mindre och dessutom finns i fler färger som liknar det jag hade tänkt mig) som är billigare. Inte göra så stor bukett eftersom jag själv är 166 lång och smal, inte ska ha någon överdådig brudklänning med volanger, fluff och släp utan vill ha det enkelt. Jag har slopat pärlor och andra dekorationer förutom ett vitt sidenband i buketten. Då sa hon att det hamnar på den summan jag tänkt mig. Skönt med fackfolk som kan ge besked och komma med förslag. Som Passionsblomman här på BT t.ex. !
    För mig skulle det hamna på 700-800 kr, få se om det blir så.

• Sonja68
    passionsblomman skrev 2009-03-27 19:28:07 följande:
    Puss på dig!
    Puss på dig också och tack för alla rediga, ärliga svar! Även om det inte blev anemoner Är för förälskad i gerbera o germini antagligen.
    Lovar att sätta in foto på hur det blev och vad det kostade.
    Glömde skriva här som svar på TS fråga; coursage skulle kosta 75 kr, måste ha hört fel, hos konkurrenten i vår lilla stad skulle de ha 175 kr?! Skitsamma, bara det blir bra.
  • Sonja68

Jag hade satt max 800 kr för min bukett och det blev 800 kr + 75 kr för corsage. För 7 buketter med 10 tulpaner i blandade vårfärger (till bordsdukningen) betalade vi 280 kr. Jag tycker det känns rimligt. Allt var jättefint.

Svar på tråden Budget för blommor?