paris
Ni borde även besöka eiffeltornet, mest bara för att det är en sak man "ska" göra. Men det är maffigt.
Sen finns ju även de andra turistgrejerna som louvren,sacre coeur och triumphbågen. Den sistnämnda tyckt dock inte jag var så mycket att hänga i julgranen, menmen man kan väl gå därförbi.
Paris är ju inte känt för att vara billigt men visst finns det guldkorn även där.
Champselysee (stavning?)är en gata som har en massamassa affärer, men inte är det billigt inte.
Varuhus som printemps och vad tusan hette den andra.. Jaja, är väl ok, inte jätebilligt där heller =)
Det finns även en (kanske jättemånga) butik som hette något i stil med tatu, TATI förresten var det, dom är billiga. Påminner väldigt mkt om h&m.
LAFAYTTE hette det andra varuhuset.. Det finns ALLT i dessa butiker. Lite som coop här hemma ;)
Jag tyckte mest om att handla i galleriorna utanför paris, dock var jag inte på jakt efter barnkläder eller leksaker när jag var där sist.. Så det har jag hemskt dålig koll på.
Paris är jättehärligt, men det är en stoooor stad. Med allt vad det innebär. Har många vänner som mist en plånbok eller två där.. Kan vara bra att ha md sig i tankarna.
Men det är en orolig stad att bara strosa i, mmm!!
Trevlig resa!