• solhatten

Hur göra vid dödsfall inom familjen?

Min svärmor gick bort i förrgår. Vi har planerat bröllop den 1/8 sedan 8 månader tillbaka. Gästerna är informerade med save the date, men inbjudningarna skulle skickas i veckan.

Nu vet vi inte vad vi ska göra. De vi pratat med tycker vi ska genomföra det som planerat. Svärmor hade velat det. Vi har sagt att vi inte vill ha hennes begravning i samma kyrka som vi gifter oss i. Men nu tex när jag är ledsen tänker jag om man kommer orka?

Om ni tycker jag verkar kall när jag skriver är det för jag inte orkar gå in mer på djupet.

Någon som har erfarenheter av något liknande? hur har det gått?

Vi tänkte ev skicka med en lapp i inbjudan till de som kände henne (ca 60 av 80 gäster) att vi önskar att vi tillsammans kan göra en glädjens fest för det var vad vi tror svärmor ville alra helst...

• Svar på tråden Hur göra vid dödsfall inom familjen?
  • solhatten

tack för alla fina ord=)

Klart vi vill gifta oss! men för tillfället känns det som att det kommer blir väldigt jobbigt och känslosamt att tända ljus och så. Jag vill inte att vioch gärsterna ska gråta av sorg utan av glädje! Men som sagt det är faktiskt ganska lång tid kvar.

• solhatten

återigen tack för alla svar!

Vi har nu bestämt oss för att följa våra planer. Vi har bratat med familjen och en del släkt och vänner och alla är eniga. Vi skickar ut inbjudningarna till den halvan av släkten som inte är berörd nästa vecka och väntar lite till med de övriga tror jag. Och som jag skrev tidigare så skickar vi med en lite lapp om att vi önskar en ljus och glad fest trots det som hänt.

Känns faktiskt skönt att ha tagit ett beslut, den sista tiden nu har allt i vår tillvaro varit stora frågetecken.

Svar på tråden Hur göra vid dödsfall inom familjen?