Inlägg från: Hofsan |Visa alla inlägg
  • Hofsan

Krabi/Phuket?

Helt klart Krabi. Har bott på både i Phuket(Karon beach) o Krabi(Ao Nang) och har bokat resa igen men denna gången blir det så långt söderut man kan komma(Koh Lipe bland annat)
    Phuket är som Mallis och mat samt utflykter är dyrare i Phuket fast man prutar.
    Krabi har otroligt vacker natur och det är bra shopping i Ao Nang(bla märkeskopior, skor osv)och supergod mat. Det bästa är att man lätt kan ta sig med longtailbåtarna för en billig peng ut till otroligt vackra paradisöar som Chicken island, Bamboo, Poda, Phi Phi osv. Bra snorkling och avkoppling. Du kan kolla lite bilder jag tagit här om du kan se dem men det tror jag du kan:
    www.facebook.com/profile.php&v=photos&viewas=626088505#/album.php?aid=64724&id=626088505

• Hofsan

Ni kommer få det härligt. Det jobbiga med Ao Nang är skräddarna som hela tiden kallar på en -Madame, madame we have nice dresses only for you....hehe
    Ao Nang stranden är inte stenig bara lite mörkare sand och längst bort till vänster är bra att bada om man inte vill åka iväg någon dag. Där är tom apor ibland.

• Hofsan

Eller Krabi town. Billigare shopping och kortare restid dit.

• Hofsan

Håller med om det där med genuint. Och åker man ännu längre söder ut till ex Koh Lipe så är det rena paradiset och verkligen thailändskt. Phuket tyckte vi och vårt sällskap var som vilket charterresemål som helst typ Mallis, Kreta, Rhodos osv med solstolar och parasoll tätt, tätt, ungar som springer över en var man än går eller ligger osv osv.
    Shoppingen är samma var du än kommer(kopior, bikinis, handdukar, solhattar osv) Varuhus finns i Krabi town med samma utbud som i Phuket)men varuhusen är ju inte direkt det man priorieterar när man är i Thailand utan mer nattmarknaderna och småstånden utmed gatorna då det är 10 ggr mysigare att gå där och framförallt mer prutbart. Varuhuset i Patong kan man tex inte pruta i, då blir det jättesura. För riktigt bra shopping ska ni åka till Bangkok. Där hittade vi mycket.
    Vi upplevde manten bättre och framförallt mycket billigare i Krabi samt tuk tuks och taxi.

• Hofsan

Fia och Alex skrev 2009-04-03 20:16:39 följande:

Patong kikade jag oxå på, såg bra ut. Kanske skulle kombinera Patong och Krabi? För att få både shopping och strand?
    Om du gillar vilda partys och folk som springer efter dig varje minut på kvällen och frågar om du vill gå på pingpong show eller banana show samt gamla gubbar som går runt med unga tjejer så är patong rätt men annars hade jag inte valt Patong. Patong är roligt för 1-2 kvällar. Skitigt är där också.
Svar på tråden Krabi/Phuket?