Formuleringshjälp... ngn som kan hjälpa mig lite snabbt med det??
Den här känner jag igen
Välkomna att skåla med oss kl 18.00. Därefter äter vi mat och dricker gott! Sedan blir det fest natten lång med bar till självkostnadspris kanske?
Den här känner jag igen
Välkomna att skåla med oss kl 18.00. Därefter äter vi mat och dricker gott! Sedan blir det fest natten lång med bar till självkostnadspris kanske?
Nä men det du skrev _var_ ju bra! Varför inte köra på det? Mat eller middag kvittar. Middag kanske låter lite mer formellt? Har ni buffé, tvårätters, trerätters? Isf kan du skriva
vi bjuder på buffé med dryck
tex om du tycker du fastnar i mat eller middag
Red Scarlet skrev 2009-03-29 11:16:21 följande:
[citat]
"Välkommen att skåla med oss kl 18.00.Vi bjuder på en härlig trerättersmiddag/buffé och dryck till maten. Efter middagen finns dryck att köpa till självkostnadspris. Kom och festa med oss hela natten lång!"
Ja! Det var bra! (varför kan inte jag formulera mig så?)
hehe jo och jag är bara mattelärare;)
Skriv som du tänkt från början, klart man får dryck till maten om man bjuden på middag!
Ta bort natten lång från meningen om mat och dryck bara eftersom ni inte bjuder på dryck natten lång. Äta kanske ni har tänkt göra hela kvällen, vad vet jag haha!
Vi bjuder på mat och dryck. Sedan blir det fest natten lång med bar till självkostnadspris.
Eller bar till självkostnadspris och fest natten lång.