• Red Scarlet

Infoblad, hjälp! och ris?

Vi skrev så här:

"
    OSA: Senast den 15 april
    Meddela vid OSA om allergier eller önskemål kring exempelvis vegetarisk mat och alkoholfri dryck."

Alkoholfri dryck innebar lägre kuvertpris för oss. Måste man informera innan om riskastning? Är det inte bättre om någon närstående till er har hand om det och bara delar ut till folk efteråt? Om det finns möjlighet till det? Jag kan tycka att det känns lite konstlat att själv informera om det, typ "Ja och tänk på att vi vill att ni ska kasta ris på oss sedan så vi delar ut påsar till er innan och så får ni kasta det på oss i omgångar när vi går ut!" Själva spontaniteten går ju då förlorad i ögonblicken ;) Måste man skriva ut allt?

• Red Scarlet
    27juni2009 skrev 2009-03-29 15:35:55 följande:
    Ris har dte varit många diskutioner om under åren, lämna hemma så finns det saker att nyttja på plats
    Hah det var ju iof smart formulerat! Jag har inte riktigt förstått den där risgrejen, var väl därför jag inte hängde med riktigt ;)
  • Red Scarlet
    Nanne84 skrev 2009-03-29 15:43:41 följande:
    Hahaha, jag tänkte bara så inte alla plockar med sig eget vanligt ris åså delar vi ut såna där små sockerhjärtan att kasta.. för någon skulle ju säkert tänka: Å varför sa de inget!
    hihi jag förstod inte det! Jag är lite trög, tänkte att du ville informera folk om att de SKULLE kasta. Men det är ju jättebra att skriva det innan, så slipper de ta med om ni ändå ansträngt er och gjort så fint! :D Jag tycker du ska skriva något i stil med "Riset kan ni lämna hemma, det finns saker att nyttja på plats!" Om det låter trevligt så. :)
Svar på tråden Infoblad, hjälp! och ris?