Inlägg från: MyrahCollin |Visa alla inlägg
  • MyrahCollin

pengar i bidrag på ett fint sätt

hejsa, det är så att jag och min sambo ska gifta oss i slutet av maj och nu ska vi skicka ut inbjudningarna.. MEN saken är att folk undrar vad vi önskar oss.. och vi önskar oss bidrag till en soffa.. Min familj har accepterat detta MEN min sambos farsa säger strängt att han inte tänkte säga till sin familj att vi önskar bidrag.. för i den där familjen köper man minnessaker.
    och saken är att vi bor i en liten sketen tvåa med två små barn.. och vi har ALLT till gud och helvetet! och har ingen plats till mer eller "mindre" och behöver inget heller.. så bara för att hans pappa vägrar att ge med sig och säger att alla ska köpa massa krimskrams.. så undrar jag...

HUR SKRIVER MAN PÅ ETT FINT/ROLIGT SÄTT ATT MAN VILL HA ETT "HEMLIGT" BIDRAG I EN LÅDA SOM KOMMER ATT STÅ FRAMME, DÄR MAN SJÄLV FÅ VÄLJA HUR MYCKET MAN SJÄLV VILL LÄGGA. i själva inbjudan!

i min sambos familj är det nämnligen mycket kamp om vem som "köper den bästa saken" och dte vill jag undvika.. för vi gifter oss verkligen inte för presenternas skull.. men av ren automatik så ger man en gåva när man går bort på fester.

HJÄLP TACK!

• Svar på tråden pengar i bidrag på ett fint sätt
  • MyrahCollin

hejsan.. jag fick till det på detta sätt.. (snodde fårn en tråd här.. men gjorde om slutet)

Vår högsta önskan är att bli make och maka,
och att släkt och vänner ska få vara med och bevaka.
Vi tänkte ge ett litet tips,
på hur ni problem med en gåva löser vips.
Vi har grubblat och funderat,
och vårt hushåll grundligt studerat.
Man kan snabbt konstatera att vi inte behöver mera!
    En juicepress och en mixer, servettringar och fat,
en brödrost och en tavla - och handdukar till spa't.
Allt ovan har vi redan och ännu mer därtill,
så önska något sådant är ingenting vi vill.
För vi har redan handlat och köpt det vi behöver,
så mycket så det nästan i skåpen svämmar över.
Det enda som vi saknar är en soffa,
    där i vardagsrummet vi kan softa.
    Ett bidrag i valfri valör,
    kan kastas som anonym eller med namn i vårat rör.

• MyrahCollin
    MysanX skrev 2009-04-25 19:44:40 följande:
    Skriv en text/dikt eller dyl och rama in, sätt den på presentbordet så kommer alla att läsa det när dom ställer dit presenten. då vet alla hu världen ligger till.
    det var faktiskt skitsmart ju =)
    kanske vi oxå ska göra :P hehe =)
  • MyrahCollin
    Linum skrev 2009-04-27 09:08:56 följande:
    Kan ni inte önska er ett presentkort på stället där ni har tänkt köpa soffan? Det är ju en trevligare present att köpa för den som inte vill ge pengar direkt. Jag gillar inte heller det där med att ge bort rena pengar i present, så jag kan förstå din svärfar lite, men man måste ju fortfarande respektera brudparets åsikter. Jag vet ett par som önskade sig bidrag till bröllopsresa i preset, men som istället köpte nya kläder, inredningsprylar och möbler för pengarna. Då känner man sig som gäst lite snuvad på konfekten på något sätt... Man försöker hjälpa brudparet att förgylla sin bröllopsresa, och istället betalar man för ett par nya skor... Hmm. Nu menar jag absolut inte att ni gör så, men man får nog försöka tänka sig in i tanken hos "givarna".Sist men inte minst - det är ni som gifter er och då är det också ni som ska få göra precis som ni vill! Lycka till!
    jo jag vet.. jag kan oxå känna så att man inte ska ge pengar för man vet lixom inte var dom hamnar.. men vi vet inte riktigt var vi vill ha soffan ifrån, vi kollar runt . vi funderar på att köpa soffan på finnlandia.. men det vlri svårt för min sambos familj att köpa ett presentkort där då de bor i halmstad och vad jag vet så finns bara finnlandia i stockholm.

nu får dte bli som det blir.. men jag tänker då inte öppna några paket inför folket iaf =) hhah...
Svar på tråden pengar i bidrag på ett fint sätt