BT:s egna bröllopsberättelse, från planering till festens slut
"Du? Strippa på kvällarna?" stammade Rut fram, för inte kunde hon ju i sin vildaste fantasi tro att hennes blivande man sysslade med sånt.
Knut svarade:...
"Du? Strippa på kvällarna?" stammade Rut fram, för inte kunde hon ju i sin vildaste fantasi tro att hennes blivande man sysslade med sånt.
Knut svarade:...
"Vi måste helt enkelt börja spara! Vi sätter undan en summa varje månad så och håller hårt i pengarna så ska det nog ordna sej!" Svarar Rut
Knut, som direkt kände igen sin bästa kompis röst, och som kopplade ihop hans "skämt" med 1:a april sa...
(dublett igen ;) )
Och vem är det vi talar med? Frågar Hasse
"Det är Gertrud. En man ringde på min dörr tidigare idag och erbjöd mej en fin gammal brosch. En likadan som min mor hade när hon gifte sig. Tyvärr hade spännet gått sönder på den, så när jag fick se denhär som var hel blev jag alldeles förtjust och köpte den naturligtvis!"
Rut sa...
Rut in och förklarade att hon och Gertrud bestämt en tid när de skulle få tillbaka broschen, och Gertrud skulle få en "hittelön"...
"Knut..." började Rut
Jag..
hjälpa blivande brudar att sy om klänningar de köpt via kina eller på något annat sätt fått fel mått.
Men nu erbjöd sig moster Majvor att hjälpa Rut sy om en redan befintlig klänning som kom från...
Låång och vackert vit, men puffärmarna gillade Rut inte riktigt, så de skulle tas bort. Dessutom måste den sys in lite i midjan. Men för övrigt var den i riktigt bra skick!
Rut tackade för sig och då fällde Majvor nästa överraskning...
Det var den gräsligaste illrosa fula gräddbakelsen hon någonsin sett!!!
Rut log ett litet leende och sa..
Rut, som är en ärlig kvinna, och inte vill ljuga för sin hjälpsamma moster säger..
"Nu är det så att jag redan har frågat min bästa vän Lisa om hon vill vara tärna, så tyvärr är den posten redan tilldelad...
Men (kusin) Margareta är väl väldigt konstnärlig? Kanske hon ville hjälpa till med inbjudningskorten och placeringskorten?"
Majvor blev väldigt förtjust i idén och utbrast..