Inlägg från: Bettertogether |Visa alla inlägg
  • Bettertogether

BT:s egna bröllopsberättelse, från planering till festens slut

men tog sej snabbt i kragen och steg upp från golvet. Hon tyckte att hela denhär bröllopshistorien höll på att gå överstyr.
    Hon ringde sin mamma för att fundera över bröllopet och sedan ringde hon även sin bästa väninna som skulle fungera som tärna (eller hade hon redan en tärna??).

• Bettertogether

[Ja, nu SKA hon få sin klänning! :P]

DÅ ringde hon genast sin väninna och berättade den stora nyheten! Väninnan lovade att följa med Rut till brudklänningsbutiken (därifrån hon skulle få sin vinstklänning) redan följande lördag.

• Bettertogether

600 ? (alltså cirka 6500 SEK).. vilket betyder en klänning som ligger ungefär i mitten av prisklasskalan.

• Bettertogether

Vi kör på din Dankat! ;) Det blir roligare om hon får en ursnygg dyr klänning!

• Bettertogether

[Helt rätt!! Och jag som tyckte jag var generös när hon fick en 6500 kronors klänning :P Och tjejer, se nu till att det inte händer klänningen något!]

• Bettertogether

Får man skor på köpet.

Rut bara gapade, hon trodde inte det var sant att de, som haft SÅ mycket motgångar i sitt planerande, plötsligt hade FÅTT hela brudens klädsel alldeles gratis! ...Och utan problem också!

Rut gick ivrigt mot skohyllorna

Där..

• Bettertogether

Rut tittade på Knut och såg lite bekymrad ut...

Älskling, visst gillar jag elvis, men det är ett traditionellt bröllop här i Sverige jag vill ha. Vi kan inte ta med oss ALLA gäster till USA heller.

Vi...

• Bettertogether

bokstavligen valsade in i rummet med en ros i munnen...

Min älskade Rut, sa Knut och gick ner på knä framför sin dam och fortsatte.

"Du...

• Bettertogether

"Vad är det med oss egentligen?!" Tänkte Rut...

"Inte kan vi ju låta bröllopsplanerna ta över våra vardagsliv heller, det funkar ju inte!"

Så Rut...

• Bettertogether

och isåfall skulle de få mer tid för vardagliga saker så som att hälsa på sina vänner och familj, som de helt hade försummat under sina högtflygande planer.

• Bettertogether

Grönt OCH guld blir jättebra tillägger Kusinen smått leende :)

Svar på tråden BT:s egna bröllopsberättelse, från planering till festens slut