• Juli 2010

BT:s egna bröllopsberättelse, från planering till festens slut

När det finns så många brudpar här är det väl inte mer än rättvist att BT får ett eget.

Rut och Knut (23 & 25 år) har just bestämt sig för att gifta sig. Det är dags för planering, med allt vad det innebär och allt avslutas såklart med hela bröllopsdagen.

Hur ska det gå?
    Kommer allt gå smärtfritt eller kommer de stöta på problem?
    Kommer problemen isåfall lösas, och hur?

Var med och påverka!

Reglerna är enkla:

Skriv en mening var, i tur och ordning.

Startmeningen:

Rut och Knut har just bestämt sig för att gifta sig, men hur börjar man planera?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-29 19:54
    enbart en mening behövs inte. Vill ni skriva ett litet stycke går även det bra.

• Svar på tråden BT:s egna bröllopsberättelse, från planering till festens slut
  • MulleNuh

Men oj förlåt! Läste fel ju!! hihi... Glöm mitt inlägg ovan!

MulleNuh skrev 2009-04-03 22:06:12 följande:
    Ja jag kan se att du blir lika betuttad i den som jag är. Det gör mig glad! Visst är det den känslan
  • Humlan66

jag kan nog se sexig ut i den blåsan
    för jag kan ju ...

• MyochErlend

klippa av botten och bara använda överdelen till en åttatals rosa jacka tänkte Rut...

Men nu var ju inte den lilla klänningen till henne utan till Majvors dotter...
    Men Åhhhh tänkte Rut.. jag vill inte ha majvors dotter som brudtärna och defenitivt inte i den klänningen..

Hur skulle hon lägga fram detta för Majvor ??

• Bettertogether

Rut, som är en ärlig kvinna, och inte vill ljuga för sin hjälpsamma moster säger..

"Nu är det så att jag redan har frågat min bästa vän Lisa om hon vill vara tärna, så tyvärr är den posten redan tilldelad...
    Men (kusin) Margareta är väl väldigt konstnärlig? Kanske hon ville hjälpa till med inbjudningskorten och placeringskorten?"

Majvor blev väldigt förtjust i idén och utbrast..

• MyochErlend

ja... bra idè :) hon har redan gjort några ...se här.. i rosa.. det blev jättefint :) kluckade majvor....
    Ehh.. sa rut.. nu är som så att jag är inte så säker på den färgen....
    men då blev majvor lite irriterad och ...

• Bettertogether

sa med barsk röst. Vad är det för fel på denhär färgen?

Det är bara det att jag har läst att blonda brudar inte ska ha så färgstarka blommor i brudbuketten.. Så vi har funderat på att ha vitt och blått som tema i buketten... då blir det kanske snyggast att fortsätta med samma tema hela festen igenom...

• MyochErlend

sa Ruth lite osäkert...
    Majvor mjuknade genast och sa

• Fjällbrud09

tänk om det blå skär sig med den rosa brudklänningen, vill du hellre att klänningen ska vara i ivory eller benvitt?

• Bettertogether

"Det är klart ni ungdomar vill ha ordning och reda. Nu ska jag inte lägga mej i er planering mera! Men hör av er om ni behöver hjälp med något!"

Rut blev lättad över att Majvor ändrat sin åsikt och åkte med detsamma hem för att framföra sin idé om att kusin margareta skulle hjälpa till med korten.

Även Knut hade kommit på att hans kusin Rakel kunde...

• Bettertogether

( Oj! Nåja, kanske det passar in där också... Ruth skulle nämligen fundera på saken angående färgen på klänningen och höra av sig senare åt Majvor!)

Svar på tråden BT:s egna bröllopsberättelse, från planering till festens slut