• Juli 2010

BT:s egna bröllopsberättelse, från planering till festens slut

När det finns så många brudpar här är det väl inte mer än rättvist att BT får ett eget.

Rut och Knut (23 & 25 år) har just bestämt sig för att gifta sig. Det är dags för planering, med allt vad det innebär och allt avslutas såklart med hela bröllopsdagen.

Hur ska det gå?
    Kommer allt gå smärtfritt eller kommer de stöta på problem?
    Kommer problemen isåfall lösas, och hur?

Var med och påverka!

Reglerna är enkla:

Skriv en mening var, i tur och ordning.

Startmeningen:

Rut och Knut har just bestämt sig för att gifta sig, men hur börjar man planera?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-29 19:54
    enbart en mening behövs inte. Vill ni skriva ett litet stycke går även det bra.

• Svar på tråden BT:s egna bröllopsberättelse, från planering till festens slut
  • Juli 2010

det där stället måste jag nog kolla in..

Så när de kom hem gick Knut in på BT och kikade runt lite.

Så stötte han på saker som "budgetbröllop", "billiga bröllop".

Han skrattade lite, finns det verkligen något som billigt bröllop?

Så kom...

• Bettertogether

Rut in och förklarade att hon och Gertrud bestämt en tid när de skulle få tillbaka broschen, och Gertrud skulle få en "hittelön"...

"Knut..." började Rut

Jag..

• WifeJune2009

..."känner mig lite illamående och lite yr.. Vänta, säger Rut och blir lite blek om nosen. Vad är det för datum?? Kan jag ..." Knut slänger häftigt med sin rödlätta lugg, ett ticks liknande ryck, som han nyligen kört en hårdrock-permanent i .En grej som han gör när han är stressad. "Hold on little girl!!" säger han och fortsätter..

• Juli 2010

"sätt dig ner en stund".
    När Rut satt sig sprang Knut och hämtade telefonen och ringde..

• WifeJune2009

...Jourhavande bröllopskordinator. I tankarna snurrade: Vad skulle de nu göra? Kanske kunde de ta hjälp av "Bröllop i dina händer" - det hade han sett på tv. På något sätt måste de komma vidare i planeringen. Knut kände att nu gäller det att hålla sig cool, kanske skulle han bli far, och då kanske det var dags att snabba på planeringen. Alt. skulle de få skjuta på bröllopet. Samtidigt funderade han på om han kunde delegera strulet med broschen till polaren Hasse, som spelar trummor i bandet. Så att Rut inte behövde bekymra sig över det. Jag måste ta mig samman nu, och visa på lite handlingskraft här, tänkte Knut, och...

• Juli 2010

så hörde han ett brak, han sprang genast in i rummet men Rut var inte kvar.

Så hörde han ett spolande och Rut kom ut med ett leende på läpparna "det var bara plötslig diarré, jag mår mycket bättre nu. Mensen kom precis också förresten."

Knut pustade ut lite, nu behövde de inte stressa så fruktansvärt med bröllopet.

Dock återstod frågan om...

• Juli 2010

hur mycket bröllopet egentligen skulle få kosta.

Knut gick...

• Juli 2010

tillbaka till sin dator och..

• WifeJune2009

Forum - vad är det för något? tänkte Knut. Olika ämnen... skroll... Ekonomi... Aha! Jag skriver en fråga här och ser om jag får svar, detta verkar var någon typ av dialog blogg i realtid. Här kanske vi kan få tips. Så han klickar på Nytt inlägg och börjar skriva...

Svar på tråden BT:s egna bröllopsberättelse, från planering till festens slut