• Juli 2010

BT:s egna bröllopsberättelse, från planering till festens slut

När det finns så många brudpar här är det väl inte mer än rättvist att BT får ett eget.

Rut och Knut (23 & 25 år) har just bestämt sig för att gifta sig. Det är dags för planering, med allt vad det innebär och allt avslutas såklart med hela bröllopsdagen.

Hur ska det gå?
    Kommer allt gå smärtfritt eller kommer de stöta på problem?
    Kommer problemen isåfall lösas, och hur?

Var med och påverka!

Reglerna är enkla:

Skriv en mening var, i tur och ordning.

Startmeningen:

Rut och Knut har just bestämt sig för att gifta sig, men hur börjar man planera?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-29 19:54
    enbart en mening behövs inte. Vill ni skriva ett litet stycke går även det bra.

• Svar på tråden BT:s egna bröllopsberättelse, från planering till festens slut
  • Juli 2010

Kl. 17 gick Knut nervöst till Caféet. Hans hjärta bultade hårt och han skakade en aning av nervositeten.

Rut var redan där och mötte honom med ett stort leende.

När de kramats ger Rut Knut en varm kyss. Knut blev nästan lite överväldigad. Nu insåg han också hur mycket han verkligen älskade Rut.
    Plötsligt blev han rädd för vad konsekvenserna av hans strippande i värsta fall kunde leda till. Han var inte beredd att riskera Rut för det.

Så berättade Knut för Rut vad han kände inför det, Rut skrattade till och sa: "Jag hörde att du skulle strippa för Svea också. Var inte orolig, jag har redan ringt och sagt att du inte kan. Nu vill jag att du slutar strippa helt."

Knut svarade "Självklart, vad som helst för dig älskling. Men hur ska vi ha råd med bröllopet? "

• Bettertogether

"Vi måste helt enkelt börja spara! Vi sätter undan en summa varje månad så och håller hårt i pengarna så ska det nog ordna sej!" Svarar Rut

• soon and very soon

vi får köra på budget varianten, läste en bra tråd om det på BT!
    -vad är BT?, frågade knut
    -Bröllopstorget såklart, din dummer! jag älskar dig.

om gästerna bidrar med pengar istället för presenter kanske.... eller....

• MyochErlend

soon and very soon skrev 2009-03-31 16:48:12 följande:

oj !
    Nu kom jag på det , säger rut!!
    Vadå ? säger Knut..
    Jo jag har ju gammel mormor Glendas gamla....
  • paulaner

vackra safirbrosch. Hon sa att den var väldigt värdefull. Något med ägg.... få se... vad hette det nu...jo Fabergé!! Vi kan kolla om den går att sälja. Sagt och gjort... nästa dag tog Rut sin brosch och...

• MyochErlend

gick med den till en panthandlare..
    Den var fin sa han...
    Rut var ivrig och undrade hur mycket hon kunde få för den..
    jo... denna kan du nog få ...

• Juli 2010

kring 20 000 kr för.
    Rut blev alldeles lyrisk, det är ju jättemycket pengar!
    Hon lämnade genast in broschen och fick pengarna i handen.
    Då kom hennes funderingar..

Räcker det verkligen till ett helt bröllop?

"Tror du dessa pengar räcker Knut?", frågade Rut försiktigt.

Knut svarade ...

• paulaner

...jag har hört att ett standardbröllop i Sverige går på ca 120.000, så vi får nog försöka skrapa ihop lite till.
    -Men, sa Rut, 120.000???? Hur ska det gå till???
    Vad Knut och Rut då inte visste var att informationen kom från ett TV-program på TV 3 som inte riktigt har koll på budgeten. Och framför allt inte har koll på budgetbröllop.
    Jag vet sa Rut! I morgon ska jag....

• Aleta

Leta igenom vårt vindsförråd och börja sälja saker på Tradera.

Sedan var det dags att titta på Antikrundan på TV. Rut och Knut satt och myste och åt chips, när plötsligt en nästan likadan brosch som den de precis hade sålt dök upp.
    -Vad kan den vara värd, tro? mumlade den lilla gumman i programmet.
    -200.000:-, kanske mer om den säljs i Ryssland.

Knut satte kaffet i halsen och...

Svar på tråden BT:s egna bröllopsberättelse, från planering till festens slut