• paulaner

BT:s egna bröllopsberättelse, från planering till festens slut

Och sedan registrerade de sig på Bröllopstorget så de kunde skriva inlägga, ställa frågor och få många bra tips och idéer för hur de skulle gå vidare.

• paulaner

På lunchen så gick Rut till pressbyrån och köpte 3 olika bröllopstidningar för att få inspiration, och undrade samtidigt om summan skulle dras från bröllopsbudgeten eller inte.

• paulaner

Det är inte så farligt, jag bara dansar lite i mina kalsonger. Ungefär lika oskyldigt som när duD solar topless på badstranden.

• paulaner

- Dessutom så är det bra betalt. Inklusive dricks så tjänar jag 5.000 per kväll. Rut räknade snabbt i sitt huvud och sa:...

• paulaner

vackra safirbrosch. Hon sa att den var väldigt värdefull. Något med ägg.... få se... vad hette det nu...jo Fabergé!! Vi kan kolla om den går att sälja. Sagt och gjort... nästa dag tog Rut sin brosch och...

• paulaner

...jag har hört att ett standardbröllop i Sverige går på ca 120.000, så vi får nog försöka skrapa ihop lite till.
    -Men, sa Rut, 120.000???? Hur ska det gå till???
    Vad Knut och Rut då inte visste var att informationen kom från ett TV-program på TV 3 som inte riktigt har koll på budgeten. Och framför allt inte har koll på budgetbröllop.
    Jag vet sa Rut! I morgon ska jag....

• paulaner

sa, shit, det måste vi kolla. Men vi pantade den väl bara. Vi måste lösa ut den igen och få den riktigt värderad!!
    - Ja oj, sa Rut, om den är värd 200.000 så kan jag nog tänka mig att sälja den på riktigt. Vi...

• paulaner

all maten? Vad äter man på ett sagobröllop?
    - Vi kan ha en riktigt fin prinsesstårta md tre våningar, sa Rut.
    - Jaaa, och vi kan ha prinskorv som nattamat! sa Knut.
    - Men allt det andra då? sa Rut.
    - Vi ringer....

• paulaner

Det lät väldigt bra tyckte Rut. Perfekt för vårt sommarbröllop! Men tänkte hon, vi har ju inte satt något datum!!!! Vi måste bestämma vilken dag. Vi måste boka kyrka!! Och lokal! Rut kände stressen och...

• paulaner

tyckte också det var självklart med ett kyrkobröllop. Frågan var bara vilken kyrka de skulle välja. Rut gillade själv kyrkor som var...

Svar på tråden BT:s egna bröllopsberättelse, från planering till festens slut