• paulaner

BT:s egna bröllopsberättelse, från planering till festens slut

[Rainbow skulle det ju stå. Men i Ruts värd kanske det finns bröllopsskor av märket Rainbpw också hahaha, det gör det nog]

• paulaner

Just det, där hängde den ääääända fram till vigseln, inget mer hände med den. Men det visste inte Rut just då

Pitebrud 090801 skrev 2009-05-05 11:27:43 följande:

När de varit och ätit lunch så hängdes klänningen in och där hängde den i tryggt förvar fram till vigseln.
  • paulaner

Rut kände att turen hade vänt och var på hennes sida. Och det var sant, för när hon kom hem så

• paulaner

Min allra käraste RUT, möte mig under den stora eken om en timme. I korgen finns allt du behöver/KNUT.

Rut tittade ner i korgen. Där

• paulaner

med väldigt stora bokstäver...

• paulaner

Men hon slog det snabbt i från sig. Eftersom hennes nickname var apmasken så trodde hon inte att Knut skulle förstå kopplingen. Hon fick vara lite försiktig framöver bara.

- Ooooh, så härligt sa Rut. Men biljetter? Har du redan bokat? När åker vi?? Direkt efter bröllopet?

Rut

• paulaner

- Min gamla morbror Oskar har fått en hjärtattack och gått bort. Det är ju fruktansvärt. Han var verkligen min favorit när jag var liten!! Å så sorgligt. Du har väl aldrig träffat honom RUT? Han har bott i USA de senaste 15 åren och arbetat med sin firma. Han var rätt så förmögen...

Rut sa;

• paulaner

- Jag vet inte, vi kan ju faktiskt flytta på bröllopsdagen, sa RUT. Vi har ju inte skickat ut inbjudningarna än, och det är ju ganska gott om tid. Men varför dröjer det så länge innan det är begravning???

• paulaner

ha en Elviskopia som präst. Du gillar ju Elvis Rut, visst gör du!

Rut tittade på Knut och

• paulaner

- Ja, okej då, du har nog rätt, sa Knut.
    ...och såna söta såpbubblor och fina smycken. Och vi kan gå på promenad i Hydepark, och sen så ska jag kolla efter en fin tiara och ....
    Rut kunde inte sluta drömma. Efter en stund tittade hon på Knut som då

• paulaner

blev knäsvag. Tiden hade gått så fort!!
    Hon bad snabbt att få återkomma till damen i kyrkan.

Man kanske kan viga sig ändå i kyrkan, och ta bröllopsfotona vid den stora eken... Hm, alvtema, undrar just om det fungerar i en kyrka, tänkte Rut. Vi skulle ju kunna ha alvtema på själva festen sedan om vi gifter oss i kyrkan.

Hon bestämde sig för att lägga fram förslaget för Knut redan samma kväll. När de ätit middag berättade hon lite nervöst om sitt förslag för Knut.

Vad tycker du? frågade Rut. Vi måste bestämma oss, vi kan inte fortsätta vela längre, lade hon till.

Knut sa: Men det är klart att vi...

• paulaner

verkligen att de skulle ring bröllopskoordinatorn som de haft kontakt med.

Rot

Svar på tråden BT:s egna bröllopsberättelse, från planering till festens slut