BT:s egna bröllopsberättelse, från planering till festens slut
...det var upptaget. Typiskt.
...det var upptaget. Typiskt.
De hade ju varit inne på sagotema och i så fall skulle ju ett slott passa bra. Men det var nog dyrt. I moster Agatas stora trädgård kanske? Eller kanske man kunde hyra den där föreningsstugan som låt precis vid vattnet. Rut tänkte och tänkte, hon visste inte riktigt vad hon ville... Hon frågade vad Knut tyckte.
- Jag tycker absolut att vi ska
så hon loggade in på sin dator och googlade "bröllopskoordinator". Hon satte nästan i halsen när hon såg
funderade ett tag sedan skickade hon ett mail:
Hej Lotta! Det var längesedan vi sågs, jag hoppas allt är bra med dig! Jag googlade på bröllopskoordinator, och ditt namn kom upp. Så kul, jag visste inte att du arbetade som det. Är det nytt?! Jag och Knut ska nämligen gifta oss i sommar och vi behöver hjälp! Du kanske kan stå till tjänst som verkar kunna det där med bröllop. Har du lust att träffa oss för att prata mer? Kramar från Rut".
Det dröjde bara några minuter innan det plingade till i inboxen.
"Hej Rut! ...
sa: Men du är ju inte klok. Du vet ju att jag är allergisk mot hästar!!
Rut var förtvivlad. Hon tänkte att hon måste rycka upp sig. Bröllop ska ju vara något kul! Hon
Lotta.
- Heeeeeeej Rut! sa hon. Är du här, vilket sammanträffande. Jag ska ordna ett bröllop här på spahotellet nästa helg. Det kommer att bli sååååå fint. Visst är det myyyyysigt här! Så pittoreskt. Hur går det för er? Har ni bestämt er?
- Att man aldrig kommer undan, tänkte Rut.
Hon svarade
checkade in. Nu är jag ju ändå här och har faktiskt bokat en lerinpackning och den vill jag ha, tänkte Rut. Hon längtade redan efter Knut, så det första hon gjorde på sitt rum var att ringa honom. Han hade en glad nyhet:
att hämta luktsaltet. Han visste nämligen att RUT alltid hade ett sånt i sin handväska eftersom hon var lite känslig och lätt kunde svimma.
Men få se nu, tänkte Knut, fort fort, vilken av väskorna kan det vara i. Den svarta? Nähä, Den bruna med vita sömmar? Nähä, den var tom. I den andra svarta kanske? Nähä. Hm, är de likadana, är det lönt att ha två svarta väskor (Knut förstod inte tjusningen med handväskor riktigt)
Den röda kanske? Nähä. Den innehöll bara ett par strumpbyxor och en 50-öring. Men väskan måste ju vara här någonstans. Det borde räcka med EN handväska tyckte Knut, då skulle allt vara så lätt.
Där, tillslut såg Knut ytterligare en väska som stod bredvid Ruts skor vid dörren. Bingo!
Han skyndade sig fram till RUT som genast kvicknade till när hon fick luktsaltet under näsan.
Hon sa grötigt
- Knut, du är min
in i köket och satte sig vid köksbordet.
- Vi måste ha ett mattema också. Ska vi ha buffé eller en meny tycker du Knut?
Rut bestämde sig för att detta skulle de fixa!!!!!! Så klart!!!!! Alvtema och allt, Rut bestämde sig för att lägga all sin lediga tid för att hinna till den 31 juli 2009.
Rut bestämde sig för att skriva en lista.
De måste bar spika lokal och kyrka till 100% - för inbjudningarna måste ut.
Hm, tänkte Rut. Hur skall de se ut? hur gör man inbjudningar med Alvtema?
Mossor, lavar, guld eller vad?!
Rut fick en idé;