Inlägg från: novia72 |Visa alla inlägg
  • novia72

Vi gifta!! Tipsar om/rekommenderar

Tänkte att vi som redan gift oss alltid kan dela med oss några av våra bästa tips...

...jag börjar!!

1) Istället för dyrt "bröllopsris" köpte vi vanliga "rispuffar" från ICA 17kr- räckte till ca 40 organzapåsar. Mums!! för fåglarna WOW! för plånboken & Snygga "risbilder"!! :)

2) Att hyra lokal behöver inte vara dyrt - vi bor dock centralt- men det vi gjorde var att hyra världens mysigaste Café. Då kan man välja "stil" på lokalen och inte behöva lägga ner massa pengar på "rekvisita". ;)

3) Jag har inga problem med min hy (bara fåfäng) men började gå på behandlingar hos en elevskola en månad innan bröllopet, 2 ansiktsbehandlingar, manikyr, fotvård, massage, brynplockning etc.etc. Kände mig som en ny människa. :)

• Svar på tråden Vi gifta!! Tipsar om/rekommenderar
  • novia72

Jag gick på en elevskola som finns vid mariatorget/slussen i Stockholm ALLA beh 1200kr ;)

• novia72

JO, det är samma som i gbg elisabethskolan oxå... man kan bara gå in på nätet och boka in sig.. ;)

• novia72

lecaroline- jag lovar att du klarar det- man blir så otroligt fokuserad på ett märkligt sätt! ;)

• novia72

Jag tycker att man kan låta gästerna ha med sig det de vill kasta- vi hade bara 40 gäster- och då var det lätt att ordna 10 organzapåsar med puffar :) (gör inte ont, lätt att ta bort, klibbar inte & som sagt mums! för fågel o plånbok) ;)

...det fanns en tråd om vad man ska ha i väskan...ska leta fram den till er, den hade jag stor användning av!! ;)

jag började med hår och smink vid 10...var klar 12.30 och vigsel var kl 15.00...jag tyckte att det höll hela dan!! MEN då sa jag också till makeup-artisten att jag ville ha en ordentligt sminkning (att det skulle synas) eftersom jag har smink till vardags...

• novia72

kan man inte inboxa sitt mail till den som erbjuder sig att skicka festhäfte..annars kommer ingen att använda tråden...det blir ju bara en lista med mailadresser?

• novia72

tårtan, bukett, ring, tärnor, dukning, vi tog en med ALLA gäster, frisyr, KYSSEN!!! ...några förslag....

• novia72

Hvidbrud, du har jättefina bilder!!! ;)

....vi rymde också från festlokalen...det var så skönt :)

• novia72

det är ju inga gifta brudar som orkar läsa här... ;) det är ju bara mailadresser! :( tråkigt..

TIPS det finns faktiskt en tråd som heter FESTHÄFTE!!!!!

Svar på tråden Vi gifta!! Tipsar om/rekommenderar