• novia72

Vi gifta!! Tipsar om/rekommenderar

Tänkte att vi som redan gift oss alltid kan dela med oss några av våra bästa tips...

...jag börjar!!

1) Istället för dyrt "bröllopsris" köpte vi vanliga "rispuffar" från ICA 17kr- räckte till ca 40 organzapåsar. Mums!! för fåglarna WOW! för plånboken & Snygga "risbilder"!! :)

2) Att hyra lokal behöver inte vara dyrt - vi bor dock centralt- men det vi gjorde var att hyra världens mysigaste Café. Då kan man välja "stil" på lokalen och inte behöva lägga ner massa pengar på "rekvisita". ;)

3) Jag har inga problem med min hy (bara fåfäng) men började gå på behandlingar hos en elevskola en månad innan bröllopet, 2 ansiktsbehandlingar, manikyr, fotvård, massage, brynplockning etc.etc. Kände mig som en ny människa. :)

• Svar på tråden Vi gifta!! Tipsar om/rekommenderar
  • MysanX

Vart gick du på behnadling någonstans och vad kostade det?

• Fenixx

skoj med ny tips-tråd! hoppas det kommer in massa bra tips!

• Francis

Vilken toppentråd! Hoppas många gifta kommer in med tips!

• marriage09

jag hänger också på och njuter av tips =)

• novia72

Jag gick på en elevskola som finns vid mariatorget/slussen i Stockholm ALLA beh 1200kr ;)

• Francis

I gbg finns ju både Elisabeth skolan vid Domkyrkan och Gilda Skolan på Avenyn, och dem kan jag varmt rekomendera! Billiga och otroligt duktiga!

• MysanX

novia72...vad heter skolan? Verkar ju super om man kan göra allt det där för 1200. Var du nöjd?

• novia72

JO, det är samma som i gbg elisabethskolan oxå... man kan bara gå in på nätet och boka in sig.. ;)

• Grund

Mitt tips är att skriva ner alla typer av bilder som ni vill ha tagna under bröllopsdagen. Själv tänkte jag att det ordnar sig men det resulterade i att vi glömde ta kort med föräldrarna, inget perfekt helfigursfoto etc etc.

Ett annat tips som jag fick från min florist: Håll ner buketten! På väldigt många bilder ser man brudar med buketten i höjd med brösten och man ser spänd ut och döljer hela livet på klänningen. Slappna av och sänk axlar och armar så blir det mkt finare

• ingenjörsbruden

Ett tips från mig....
    ..börja med festhäftena I GOD TID.

Lika så med alla pappersarbeten som man tänkt göra själv....tex inbjudningar, placeringskort, tackkort osv.
    Det tar tid.

Ha ALLTID en backup på bröllopsplaneringen....datorn kan få virus, paja osv.

Dela ut ansvarsuppgifter till de mest påstridiga....dela ut vigselprogram i kyrkan, tillverka rispåsar, dekorera i kyrkan osv.
    Bara att inse att folk VILL hjälpa till o vara delaktiga.

Lägg pengar på en proffsfotograf!!!! Ta er tid att kolla runt på olika fotografer o titta på deras alster.....hur är deras upplägg, kan du köpa dina digitala bröllopsfoton, är de högupplösta....osv. Det är inte lätt att veta kanske vad man vill ha.....men kolla runt o jämför.....o försök komma fram till vad som är viktigast för er.
    Det är GULD värt att ha en riktig fotograf....det är ju oftast fotona och ringarna som man kan njuta av i framtiden!

O planera!!! Ju bättre planering man har o ju mer man har tänkt igenom desto smidigare flyter allt o man kan njuta mer av sin stora dag!

Svar på tråden Vi gifta!! Tipsar om/rekommenderar