• novia72

Vi gifta!! Tipsar om/rekommenderar

Tänkte att vi som redan gift oss alltid kan dela med oss några av våra bästa tips...

...jag börjar!!

1) Istället för dyrt "bröllopsris" köpte vi vanliga "rispuffar" från ICA 17kr- räckte till ca 40 organzapåsar. Mums!! för fåglarna WOW! för plånboken & Snygga "risbilder"!! :)

2) Att hyra lokal behöver inte vara dyrt - vi bor dock centralt- men det vi gjorde var att hyra världens mysigaste Café. Då kan man välja "stil" på lokalen och inte behöva lägga ner massa pengar på "rekvisita". ;)

3) Jag har inga problem med min hy (bara fåfäng) men började gå på behandlingar hos en elevskola en månad innan bröllopet, 2 ansiktsbehandlingar, manikyr, fotvård, massage, brynplockning etc.etc. Kände mig som en ny människa. :)

• Svar på tråden Vi gifta!! Tipsar om/rekommenderar
  • giz83

nej inte jag heller och inte min m2b heller...
    jag är studerande (och kommer vara det när den stora dagen är här också) och har väääldigt dåligt med pengar och m2b har heltids jobb...men vi har så vi klarar oss.
    coh det vet alla gästerna också, så det är ingen som förväntar sig nått dyrt och lyxigt, vare sig som tack present, eller vad gäller resten heller.

• bridesilly

låter väl bra är ju olika för alla vad man kan köpa som passar. Vi ville gärna tacka alla våra medhjälpare för dom ordnade verligen ALLT. Vi behövde inte tänka på något annat än att fixa oss iordning och dyka upp i kyrkan i princip

giz83 skrev 2009-05-05 11:42:18 följande:
    oj oj oj...vårt bröllop kommer bli dyrt märker jag...för man vill ju tacka alla som varit så underbara att hjälpa till på nått sätt. bestman ska få manchettknappar med döskallar på (passar honom så bra för han är hårdrockare) och tärnor och flicknäbb ska få armband och halsband som jag gjort själv. men sen vet jag itne vad vi ska köpa...kanske en flarra vin eller liknande...men hur ska vi ha råd?hjälp...inte meningen att det skulle bli så mycket pengar
  • Kajsalisan

Vi ska köpa fotoböcker till våra föräldrar med bröllopsbilderna. Sen en delikatesskorg (vi plockar ihop själva) till toastmasterparet.
    Fotbollsbiljetter till Marskalken
    Tärnorna får varsitt halsband
    Solisterna funderar jag på varsin fin flaska vin

Vår fotograf är kusin till min bm så vi får bilderna i bröllopspresent så vet inte om man ska ge något till henne?
    Men kan bli en flaska wiskey eller så.. Hon gillar sånt!

• giz83

Äntligen....--> men vad skönt, jag hoppas på att våra medhjälpare kommer att vara lika duktiga! =)
    för det är liksom det jag vill ha, att vi ska kunna slappna av ordentligt på bröllopet.
    och det är det jag har sagt till mina tärnor bla att jag vill bara kunna slappna av och göra mig fin under dagen och sen dyka upp i lokalen för att sen säga JA till min älskling och sen kunna umgås med mina vänner och familj och ha kul!

Kajsalisan--> men det låter ju som bra presenter...=)
    och spec till fotografen...hehhe...om hon tycker om wiskey så varför inte...hihi
    hur mycket kostade halsbanden till tärnorna? och vart köpte du de?

• MilosMamma

Vi har köpt jättefina halsband till tärnorna och den lilla näbben (7år)
    Köpte dom där på guldfynd som är som en platta där det står angel eller ja va de nu stod och sen en rosa pärla till.
    Passar perfekt att komma från mej, det sysn att det är jag som valt så då tycker jag det passar perfekt. 149:- st asbra.
    Blir ett minne för dom.
    Herrarna har jag inte den blekaste vad vi ska ge. Manchettknappar känns krystat då dom verkligen aldrig använder det. =/

• giz83

MilosMamma--> ja men det är ju perfekt när det verkligen syns att det är från just dig...=)

manchettknapparna jag ska köpa är mer en symbol...för de passar verkligen in på just honom (bestman) och så ska alla tre (m2b, bestman och vår son) ha likadana...=)
    kommer se jätte häftigt ut...=)

• Linda1980

giz83. Det är bara en sida jag hittade, gillade också alla smyckena. Hade ju vart kanon om man kunde göra nåt sånt

• Kajsalisan

giz83- Jag köpte dom på www.kyssjohanna.se (hade köpt hela affären till mej själv om jag hade haft råd!!) kostade runt 150 spänn, men känner att har vi betalat klänning, hår, make så är det mer symbolen "tack för hjälpen" som räknas.
    Vi har en riktig äkta rockfotograf och new york-brud, fotar mest Stora konserter och annat så tyckte det var lite passande med en flaska Jack med en väldigt tjejig rosett hihihi.
    Hoppas det blir bra. Men känns bra och det känns som det kommer från oss!

• MV85
    Kajsalisan skrev 2009-05-06 21:03:51 följande:
    giz83- Jag köpte dom på www.kyssjohanna.se (hade köpt hela affären till mej själv om jag hade haft råd!!) kostade runt 150 spänn, men känner att har vi betalat klänning, hår, make så är det mer symbolen "tack för hjälpen" som räknas.Vi har en riktig äkta rockfotograf och new york-brud, fotar mest Stora konserter och annat så tyckte det var lite passande med en flaska Jack med en väldigt tjejig rosett hihihi.Hoppas det blir bra. Men känns bra och det känns som det kommer från oss!
    Tack för tipset om den sidan! Hittade det perfekta halsbandet till min tärna där!
  • Kajsalisan

Ja jag älskar den sidan!!Har köpt ett par 25års presenter där med.. Alldeles lagom priser också

Svar på tråden Vi gifta!! Tipsar om/rekommenderar