• novia72

Vi gifta!! Tipsar om/rekommenderar

Tänkte att vi som redan gift oss alltid kan dela med oss några av våra bästa tips...

...jag börjar!!

1) Istället för dyrt "bröllopsris" köpte vi vanliga "rispuffar" från ICA 17kr- räckte till ca 40 organzapåsar. Mums!! för fåglarna WOW! för plånboken & Snygga "risbilder"!! :)

2) Att hyra lokal behöver inte vara dyrt - vi bor dock centralt- men det vi gjorde var att hyra världens mysigaste Café. Då kan man välja "stil" på lokalen och inte behöva lägga ner massa pengar på "rekvisita". ;)

3) Jag har inga problem med min hy (bara fåfäng) men började gå på behandlingar hos en elevskola en månad innan bröllopet, 2 ansiktsbehandlingar, manikyr, fotvård, massage, brynplockning etc.etc. Kände mig som en ny människa. :)

• Svar på tråden Vi gifta!! Tipsar om/rekommenderar
  • T0612

Jag har oxå tänkt att ha en i bara tyll men om min klänning blir finare med underkjol med ringar så är det bra att vet hur man ska röra sig i den =P filmen var ju gôr rolig, måste ju skaffa en underkjol med back signal hehe

• Sundance

Skulle inte ni som haft er fest kunna tipsa om hur mycket alkohol som egentligen gick åt.

Hur mycket dricker egentligen folk?

• ElevenSeven

Vill jag också veta!!
    Även vad som var mest åtgång på; öl, rött, vitt eller rosévin?

• giz83

ja det var en bra fråga...jag vill också veta...=)
    så svårt å veta...och om jag känner m2b rätt så kommer han att uppskatta uppåt hellre än neråt...=)
    så det är bra å veta så man inte kommer hem med allt eller
    hälften igen...man vill ju att det ska gå åt.

• bridesilly

Köper ni alkoholen inom 2 veckor innan bröllopet (tror jag det är) så har ni rätt att lämna tillbaka det som inte dricks upp till systemet om man har kvittot kvar och har sagt till innan då såklart.

• Sundance

Ni som har gift er: Hade ni fri bar eller tog ni betalt? Hade verkligen varit jätteintressant att få veta hur mycket ni räknade med/person...

• MrsTwingly

Vi hade fri bar. Hade dock ingen 'röjarfest' vilket drog ner på alkoholintagen. Men för oss så gick det åt mer bordsvatten och drickor/lättöl. Man ska nog inte direkt utgår från att folk halsar i sig alkohol bara för att det finns. Men det kanske är olika.

Köp från systemet- man får som sagt återlämna allt som inte är öppnat. Nackdelen är att de är dyra. Handla från tyskland, men riskera att man kan få mängder över.

Det finns på internet uträknat hur mkt vin som går åt per person. Räkna dock med minst 1glas per måltid + mingeldricka (1-2glas) utöver det.

Bål är ett bra alternativ till dricka. Då har man även en back-up ifall det skulle ta slut!

Svar på tråden Vi gifta!! Tipsar om/rekommenderar