• novia72

Vi gifta!! Tipsar om/rekommenderar

Tänkte att vi som redan gift oss alltid kan dela med oss några av våra bästa tips...

...jag börjar!!

1) Istället för dyrt "bröllopsris" köpte vi vanliga "rispuffar" från ICA 17kr- räckte till ca 40 organzapåsar. Mums!! för fåglarna WOW! för plånboken & Snygga "risbilder"!! :)

2) Att hyra lokal behöver inte vara dyrt - vi bor dock centralt- men det vi gjorde var att hyra världens mysigaste Café. Då kan man välja "stil" på lokalen och inte behöva lägga ner massa pengar på "rekvisita". ;)

3) Jag har inga problem med min hy (bara fåfäng) men började gå på behandlingar hos en elevskola en månad innan bröllopet, 2 ansiktsbehandlingar, manikyr, fotvård, massage, brynplockning etc.etc. Kände mig som en ny människa. :)

• Svar på tråden Vi gifta!! Tipsar om/rekommenderar
  • J D

novia72 skrev 2009-04-06 16:20:21 följande:
    det är ju inga gifta brudar som orkar läsa här... ;) det är ju bara mailadresser! :( tråkigt..TIPS det finns faktiskt en tråd som heter FESTHÄFTE!!!!!

Ja, och den är också infekterad med mailadresser vilket är sjukt tråkigt när man vill ha allmänna tips!

• novia72

Tjejer inboxa den som har erbjudit sig att skicka festhäfte ...

ang toabesök... det beror nog lite på vad det är för klänning... men om jag ska vara ärlig tror jag att de flesta väninnor ställer upp i en sån situation ;)

• 20090725

jag läste om en tjej som satte sig med ansiktet mot toasitsen,
    alltså bakochfram...och lyfte upp kjolen...

man får nog testa sig fram, anske e ett tillfälle för mig att bli av med min toalett fobi..

• Äntligen är det min tur

Så nu har jag mailat er sista...
    Skriv i gästboken om ni vill ha häftet from NU!!!

Hoppas ni såg alla länkar jag tipsade om där ovan.... Där finns det tips också

Gå på toa!!! Jag hade en underkjol med släp. Vi hade ju en damtoa så där man tvättar sig o så va det så rent o fint så jag tog av mig den utanför o trippade in o gjorde mitt. Sen va det bara hoppa i den igen. Det är ju resår i underkjolen

• novia72

Jo det funkar ....alla medel är tillåtna...men har man marmaidsmodell så måste man ha hjälp ;)

• bridesilly

haha ja det var inte det enklaste faktiskt men jag klarade mig själv ändå. Man får hålla upp underkjol och allt. vi hade en toa en trappa ner som knappt nån använde så man hade iaf god tid på sig att få ner allt snyggt och prydligt igen sen

Miss Moneypenny skrev 2009-04-06 16:26:29 följande:

Ok, tillbaka till ursprungsämnet! Gifta brudar, hur svårt var det egentligen att gå på toaletten i brudklänning? Hade ni en "toa-assistent" hela dagen? :)
  • bridesilly

Sen är ju sitta på en stol i underkjol med ringar också ett företag. Jag fick hasa upp eller ner en ring så jag inte satt direkt på den för det gjorde att klänningen stod upp i luften ...tsss..inte så smickrande kanske.

• 20090725
    bridesilly skrev 2009-04-06 17:28:25 följande:
    Sen är ju sitta på en stol i underkjol med ringar också ett företag. Jag fick hasa upp eller ner en ring så jag inte satt direkt på den för det gjorde att klänningen stod upp i luften ...tsss..inte så smickrande kanske.
    testade att sitta i min underkjol, ust nu har den tre ringar ganska så stora, men jag skall göra om den så den har två lite mindre ringar istället, så jag hoppas att det funkar att sitta i den då!
  • Red Scarlet

Ja jag ska nog omvärdera min tanke om att ha 'bekväma' trosor, kanske måste ha något vitt, täckande och väldigt snyggt för risken är att man kan kika upp hela vägen upp till trosorna när den där jäkla underkjolen höjer sig när man sitter ner. o_O

Svar på tråden Vi gifta!! Tipsar om/rekommenderar