• novia72

Vi gifta!! Tipsar om/rekommenderar

Tänkte att vi som redan gift oss alltid kan dela med oss några av våra bästa tips...

...jag börjar!!

1) Istället för dyrt "bröllopsris" köpte vi vanliga "rispuffar" från ICA 17kr- räckte till ca 40 organzapåsar. Mums!! för fåglarna WOW! för plånboken & Snygga "risbilder"!! :)

2) Att hyra lokal behöver inte vara dyrt - vi bor dock centralt- men det vi gjorde var att hyra världens mysigaste Café. Då kan man välja "stil" på lokalen och inte behöva lägga ner massa pengar på "rekvisita". ;)

3) Jag har inga problem med min hy (bara fåfäng) men började gå på behandlingar hos en elevskola en månad innan bröllopet, 2 ansiktsbehandlingar, manikyr, fotvård, massage, brynplockning etc.etc. Kände mig som en ny människa. :)

• Svar på tråden Vi gifta!! Tipsar om/rekommenderar
  • lecaroline

jag får gåshud varje ggn jag läser om att stå i vapenhuset och gästerna väntar och det bara är sekunder kvar..

Gud jag kommer böla som f-n!!!

• novia72

lecaroline- jag lovar att du klarar det- man blir så otroligt fokuserad på ett märkligt sätt! ;)

• lecaroline

Jag brukar inte vara blödig, men när det gäller detta så är jag fruktansvärt kännslomässig. Har ju väntat sååååå länge på detta ju. På att han ska mogna och ta till sig vad jag vill gällande förlovning och giftemål. Och så har det hänt och han är hur go som helst just nu!! Snacka om att vara nyförälskade
    och sedan ska han stå och tala om att han ska älska mig i nöd och lust!!
    gud vad jag längtar!!

• nni

Tack tack tack tack Alla! T e x det "Äntligen är det min tur" sa om bubblor ist för ris. Har funderat på det. Vet fortarande inte vad vi ska ha. Men bubblor e så fint.

Och t ex det MrsTwingly berättar om att blicken ska vara riktad mot prästen i kyrkan, e en jätte bra idé som jag nog inte skulle tänkt på annars.

Mer!

• bongen80
    lecaroline skrev 2009-04-01 10:53:36 följande:
    Jag brukar inte vara blödig, men när det gäller detta så är jag fruktansvärt kännslomässig. Har ju väntat sååååå länge på detta ju. På att han ska mogna och ta till sig vad jag vill gällande förlovning och giftemål. Och så har det hänt och han är hur go som helst just nu!! Snacka om att vara nyförälskade och sedan ska han stå och tala om att han ska älska mig i nöd och lust!!gud vad jag längtar!!
    Jag blir alldeles tårögd bara av att läsa det du skrev. Vattenfast smink är ett nödvändigt måste! Om inte spackel haha. Fokuserad eller inte, jag kommer fälla många tårar under vigseln
  • lecaroline

Jag kommer nog stå och rabbla alfabetet eller något för att inte grina

• MV85
    ingenjörsbruden skrev 2009-03-31 11:44:39 följande:
    Ett tips från mig......börja med festhäftena I GOD TID.Lika så med alla pappersarbeten som man tänkt göra själv....tex inbjudningar, placeringskort, tackkort osv.Det tar tid.Ha ALLTID en backup på bröllopsplaneringen....datorn kan få virus, paja osv.
    Det här måste jag skriva under på - även att jag inte är gift än!
    Har man en gång drabbats av paniken med en datakrash så vet man hur lätt hänt och oväntat det kan komma... Jag har nu mera ett "bröllops usb" som uppdateras med jämna mellanrum
    O pappersgrejer som ska göras.. Tänk på att det kan ta tid att beställa om man ska ha mycket! Vi fick vänta 1 månad på material till inbjudningskorten för vi skulle ha mycket!
  • bridesilly

Det här med detaljer som många anser att gästerna inte märker kan jag nog inte hålla med om faktiskt. Dom märker mer än vad man tror. Speciellt märks det om man INTE har lagt ner så mycket tid på att göra saker ordentligt.

Jag vet med mig själv om jag är någonstans så visst sjuttan ser jag detaljerna i dukning och lokal tex.

• Heloise

jättebra tråd!

Vi överväger att ha lingonblad istf bubblor/ris eller frön.
    Det finns gratis i skogen, luktar gott och är lätt att sopa undan.

• lecaroline

Jag måste bara fråga..

Är det vi som gifter oss som ska förse gästerna med vad det nu är som ska kastas och blåsas..

De bröllop jag varit på har man tagit med det själv!!

Svar på tråden Vi gifta!! Tipsar om/rekommenderar