Inlägg från: bridesilly |Visa alla inlägg
  • bridesilly

Vi gifta!! Tipsar om/rekommenderar

ett av mina bästa tips som funkade för oss är

*ha listor på vad som behöver köpas/göras

*Gör gärna en presentation över vem gör vad till alla så dom har koll och inte är förvirrade när dagen kommer. ni ska kunna slappna av och låta andra ta hand om allting åt er på

* ha gärna med er bilder till floristen, bagarn, frisören med mera så dom lättare förstår vad det är ni vill ha. även till fotografen är det bra att visa exempelbilder eller ha en liten lista på de fotografierna ni vill ha tagna

* Börja med planeringen i tid, det är inte kul att upptäcka att kyrkan, festlokalen eller hotellet ni så gärna ville ha är upptagen.

• bridesilly

hjärtformat ris av socker kan vara en risk om det kommer lite regnstänk under dagen, det smälter och blir kladdigt väl?

• bridesilly

Det här med detaljer som många anser att gästerna inte märker kan jag nog inte hålla med om faktiskt. Dom märker mer än vad man tror. Speciellt märks det om man INTE har lagt ner så mycket tid på att göra saker ordentligt.

Jag vet med mig själv om jag är någonstans så visst sjuttan ser jag detaljerna i dukning och lokal tex.

• bridesilly

är det någom som vill ha lite bröllopskrimskrams typ underkläder där det står bride ochsåvidare så finns det på

www.classybride.com

där köpte jag en hel massa kul grejer till mig själv

• bridesilly

våran präst sa att nu var det daxs för kyssen

• bridesilly

www.customizedgirl.com
    där kan man göra egna motiv på sina kläder och billigt är det med. jag köpte topp för 10 dollar + frakt

www.weddingmountain.com här finns ALLT i krimskrams man kan önska sig som är bröllopsrelaterat. här handlade vi massor

www.beau-coup.com/ här gick vi ihop ett par stycken och beställde skopor till godisbuffe bland annat

www.gojane.com/ billigaste stället att köpa tärnklänningar på. finns under rubriken formals

pavar skrev 2009-04-04 23:23:00 följande:
    Vilken rolig sida, har du nån mer bra sida du vill tipsa om?kraaam
  • bridesilly

haha ja det var inte det enklaste faktiskt men jag klarade mig själv ändå. Man får hålla upp underkjol och allt. vi hade en toa en trappa ner som knappt nån använde så man hade iaf god tid på sig att få ner allt snyggt och prydligt igen sen

Miss Moneypenny skrev 2009-04-06 16:26:29 följande:

Ok, tillbaka till ursprungsämnet! Gifta brudar, hur svårt var det egentligen att gå på toaletten i brudklänning? Hade ni en "toa-assistent" hela dagen? :)
  • bridesilly

Sen är ju sitta på en stol i underkjol med ringar också ett företag. Jag fick hasa upp eller ner en ring så jag inte satt direkt på den för det gjorde att klänningen stod upp i luften ...tsss..inte så smickrande kanske.

• bridesilly

som tur är så var ju bordet lågt så kjolen kunde inte åka upp jättelångt men bökigt var det ändå att sitta snyggt och kunna äta också samtidigt

giz83 skrev 2009-04-07 20:54:29 följande:
    hahahahahahadet skulle ha varit kul o se hur det såg ut...=)o tro nu inte att jag ville se hur det såg ut när du kissar...hihimen skoj hade det varit
  • bridesilly

Jag skulle nog inte välja oskalade räkor och sådant, det är kladdigt och så luktar man ju inte hallon sen. Tänk om någon slinter och kladdar ner finkläderna inte så kul kanske

• bridesilly

du får se till att alla dina medhjälpare har en vem gör vad och när lista så du kan slappna av(finns i dina verktyg här på BT och så kan man lägga till saker som man behöver ha gjorda av någon annan)
    . Mina tärnor och marskalkar visste exakt vad dom skulle göra på dagen D. Visa folk vägen med mera. Jag kände mig faktiskt lugn när jag gick till frissan för jag visste att dom var välinstruerade. Det är inte så dumt med listor ändå. Det gör det mesta enklare.
    Miss Moneypenny skrev 2009-04-08 13:31:22 följande:

Jag har en ännu fråga till era gifta brudar! Hur var det för er med det här med stressen? Kunde ni slappna av på bröllopsdagen? jag är livrädd att jag ska springa omkring och stressa. Vi har ingen färdig paketlösning utan vi har en kock som kommer och så serveringspersonal från ett annat ställe, blommor och tårta ska hämtas och någon måste ju tala om för gästerna vart de ska ta vägen osv.Det gäller ju att delegera har jag förstått. Men jag är ändå orolig att det blir en massa frågor och att jag stressar upp mig över blommor hit och serveringspersonal dit...
  • bridesilly

tips på? typ glöm inte det här eller hur menar du?

novia72 skrev 2009-04-09 11:03:50 följande:
    Bridesilly..jag delegerade MEN med TIPS! ;) Jag hade 4-6 olika att göra listor sista veckan:ex:1) Dukning & serveringspersonal2) Toastmaster3) fotografenetc... i varje lista antecknade jag sånt som var viktigt att JUST DEN personen gjorde, håll koll på, behövde fixa etc etc...och sedan litade jag på att personerna fullföljde sin uppgift efter bästa förmåga , NÅGOT som de gjorde!!! :)
  • bridesilly

precis så gjorde vi också med fotografen ex, han fick en lista och även exempelbilder som vi skikade via nätet och sen när han fått med det vi ville ha så fick han komma med förslag själv, blev bra tyckte vi

novia72 skrev 2009-04-09 14:26:54 följande:
    Ja precis!!ex. fotografen, vi träffade honom nån vecka innan och då lämnade vi en lista på vilka bilder vi ville ha tårta, ringar, riskastning etc etc...jag hade inte orkat springa efter honom på bröllopsdagen o berättat "Nu vill jag ha bild på det här!!"Det hände bara en gång & det var när jag skulle kasta buketten- då ropade vi på honom! ;)... sen sköte han sitt jobb själv.
  • bridesilly

kunde inte hålla med mera
    Äntligen är det min tur skrev 2009-04-12 14:16:09 följande:

Ja vi hade skaldjur till förrätt. MEN de va skalade o det blev en slags coctail/sallad med lite annat till. Så det blev ingen kräftskiva till förrätt. Men jag va bra sugen på det för jag ÄÄÄÄLSKAR skaldjur. Vi hade då tänkt att ha våtservetter med citronlukt. STRESS!!! Ja mitt stora tips är PLANERA I TID!!! Alla va stressade runt om kring mig o jga va coollugn. De å resturangen, hårfolet mfl sa att de aldrig träffat en så lugn brud. PLANERING OCH ÅTER PLANERING. Deligera till folk ni litar på. Lite till må¨nga personer så inte en stackare får allt. Gör litstor med klockslag o vad som ska göras. Jag vet - det låter som natsityskland men DET FUNKAR!!!! Sätt dig ner i lugn o ro. Gå igenom steg för steg i huvudet. Vakna- vad behöver jag göra då duscha- Packat allt till väskan??Frukost- hemma ? hos frissan? vem fixar?OSV OSV. Sitta med underkjol kommer gå bra tjejjer, oroa er inte ni hittar en lösning. - Jag lovar
  • bridesilly

Jag hade med mig mina listor ex med saker jag skulle fråga på frisörer, florister, bagarn med mera med mera som jag kikade på då å då för att inte glömma bort något så att man slipper gå dit eller ringa igen och igen.

• bridesilly

Köper ni alkoholen inom 2 veckor innan bröllopet (tror jag det är) så har ni rätt att lämna tillbaka det som inte dricks upp till systemet om man har kvittot kvar och har sagt till innan då såklart.

• bridesilly

Vi gav vår bestman manschettknappar och slipsnål i silver
    Marskalkar fick stora graverade ölsejdlar
    Tärnorna fick alla 3 likadana äkta pärlhalsband
    Solisten i kyrkan ville ha en pengasumma + att hon fick en liten chokladask
    Extra fotografen som tog kort på i kyrka middag och fest fick pengar och choklad han också! ( vi hade alltså en proffsfotograf till bröllopsbilderna)

Snäckan4 skrev 2009-05-04 11:28:24 följande:
    Hej, jag skulle bli jättetacksam om ni som är gifta berättade lite om vad ni gav för present till de som hjälpte er med bröllopet. Vi tänkte ge något till värdpar, toastmaster, gitarrist i kyrkan, solist i kyrkan samt en min M2B's bror som även kommer fixa lite. Alla förslag emottas tacksamt!
  • bridesilly

låter väl bra är ju olika för alla vad man kan köpa som passar. Vi ville gärna tacka alla våra medhjälpare för dom ordnade verligen ALLT. Vi behövde inte tänka på något annat än att fixa oss iordning och dyka upp i kyrkan i princip

giz83 skrev 2009-05-05 11:42:18 följande:
    oj oj oj...vårt bröllop kommer bli dyrt märker jag...för man vill ju tacka alla som varit så underbara att hjälpa till på nått sätt. bestman ska få manchettknappar med döskallar på (passar honom så bra för han är hårdrockare) och tärnor och flicknäbb ska få armband och halsband som jag gjort själv. men sen vet jag itne vad vi ska köpa...kanske en flarra vin eller liknande...men hur ska vi ha råd?hjälp...inte meningen att det skulle bli så mycket pengar
Svar på tråden Vi gifta!! Tipsar om/rekommenderar