• novia72

Vi gifta!! Tipsar om/rekommenderar

Tänkte att vi som redan gift oss alltid kan dela med oss några av våra bästa tips...

...jag börjar!!

1) Istället för dyrt "bröllopsris" köpte vi vanliga "rispuffar" från ICA 17kr- räckte till ca 40 organzapåsar. Mums!! för fåglarna WOW! för plånboken & Snygga "risbilder"!! :)

2) Att hyra lokal behöver inte vara dyrt - vi bor dock centralt- men det vi gjorde var att hyra världens mysigaste Café. Då kan man välja "stil" på lokalen och inte behöva lägga ner massa pengar på "rekvisita". ;)

3) Jag har inga problem med min hy (bara fåfäng) men började gå på behandlingar hos en elevskola en månad innan bröllopet, 2 ansiktsbehandlingar, manikyr, fotvård, massage, brynplockning etc.etc. Kände mig som en ny människa. :)

• Svar på tråden Vi gifta!! Tipsar om/rekommenderar
  • Klöver dam

Den listan med saker men bör ta med sig på bröllopsdagen är ju miiiilslång!!

Har alla verkligen tagit med sig så mkt? Kan se mig själv bärandes på en trunk genom hela dagen, he he.

• ingenjörsbruden

Klöver dam skrev 2009-04-02 10:56:26 följande:

Den listan med saker men bör ta med sig på bröllopsdagen är ju miiiilslång!!Har alla verkligen tagit med sig så mkt? Kan se mig själv bärandes på en trunk genom hela dagen, he he.
    Nä....men den är liksom komplett....skriv ut hela....o stryk det du INTE känner att du behöver......känns dumt att ha med extra linser kanske om man inte använder det tex....

Listan är även bra för att när man läser igenom den så börjar man fundera...varför ska man ha med det?....ja just det...det vore kanske bra att ha.....

Jag hade nödgrejorna i en väska i bilen....som inte behövdes....i min handväska hade jag näsduk, läppstift, körkort o betalkort (you never know).
  • MV85

En sak som jag kommit på, även att jag inte gift mig än :
    Alla saker som ska betalas den dagen (fotografen kanske, bilen osv)
    Gör i ordning kuvert med pengarna i kvällen innan, klistra igen och skriv vem det är till.
    Ett litet kuvert (eller en radda) får plats i i princip vilken handväska som helst!
    Ett enkelt sätt att slippa kontanthanteringen på själva bröllopsdagen!

• lönnsjö

Skulle jag också kunna få en kopia Vore mycket tacksam. Har börjat lite smått men sitter fast för tillfället. Vet inte hur jag ska lägga upp det riktigt...
    bruggabrugga@hotmail.com

• Äntligen är det min tur

Fixat

SJÄLVKLART behöver/ska man inte ha med sig ALLT på listan. Men det är tips o råd till er....
    Annars måste man ju anlia en person bara ill o bära ens väska juh

Nån som vet ur man gör om jag vill lägga ut detta festprogram på min hemsida- funkar det????

• nni

Äntligen är det min tur skrev 2009-04-02 14:45:47 följande:

Fixat SJÄLVKLART behöver/ska man inte ha med sig ALLT på listan. Men det är tips o råd till er.... Annars måste man ju anlia en person bara ill o bära ens väska juh Nån som vet ur man gör om jag vill lägga ut detta festprogram på min hemsida- funkar det????
    Tack snälla Du!!
Svar på tråden Vi gifta!! Tipsar om/rekommenderar