Inlägg från: Duchess |Visa alla inlägg
  • Duchess

Vi gifta!! Tipsar om/rekommenderar

Om ni ska ha betalbar, kom ihåg att ordna en växelkassa. Annars blir det svårt. Tro mig...

En sak som jag önskat att jag förberett i god tid var tackkorten. Själva fotot går ju av förklarliga skäl inte att göra i förväg, men layouten på korten och inköp av material. Efter bröllopet hamnade jag i någon slags koma och orkade inte med att ta itu med tackkortsfrågan. Idag (snart två år efter bröllopet) har bara 2/3 av gästerna fått sina tackkort.. *pinsamt*

• Duchess

Jag hade inte alls någon väska. Jag hade inte heller någon tärna :) Däremot hade jag en god vän som hjälpte mig med praktiska saker under dagen. Hon hade bra saker som t ex nål och tråd i sin handväska. Tack och lov behövdes det inte.

Jag var hos frissan 10.00, foto 12.00 (inga problem att hinna) och så hann vi äta litegrann innan vigseln kl 15.00. Glöm inte bort att äta innan vigseln!

Vi hann prata med alla gäster, tror jag. Det var 74 gäster + vi själva på bröllopet. 12 av dem var barn.

Den mest speciella stunden under dagen tycker jag var sekunderna innan kyrkportarna slogs upp, och vi stod och väntade tillsammans. Den där "nu gör vi det här tillsammans"-känslan är obeskrivlig!

MyochErlend skrev 2009-04-01 16:23:03 följande:
    Röda rosenblad tänkte vi ha...och kasta (vi har rostema)jag är så spänd att det kryper i magen äcen om det är 5 mån kvar :) tycker detta är så kul..kom gärna med mer tips..småtips som man inte tänker på ..T.ex. vad hade ni för ngn väska? vad hade ni i den ?Hur lång tid hade ni på er på hår och smink innan vigseln?hur lång tid hade ni mellan vigsel och middag ?Är det ngn stund på dagen som är speciell som man egentligen inte tänker på ??fick ni pratat med alla gäster??Har ni tips på någon kul lek/tävling som nkluderar flera gäster ??MvhMy
Svar på tråden Vi gifta!! Tipsar om/rekommenderar