Inlägg från: Vita kallor |Visa alla inlägg
  • Vita kallor

Åka på bröllopsresa utan barn

Är det bara vi som kommer att vara "själviska" och åka på bröllopsresa utan barnen? Vi åker en vecka till Kreta och har valt att åka utan våra tre barn, vi känner oss välkänta av "egen" semester och vill ha en bröllopsresa där vi kan rå om varann, men jag får ändå en känsla av dåligt samvete, så det vore skönt om vi inte är de enda "själviska" föräldrarna här.

• Svar på tråden Åka på bröllopsresa utan barn
  • Vita kallor

Det är väl ovanan att bara tänka på sig själv, man gör ju inte många långresor själv direkt. Har väl handlat om en eller två dagar på tu man hand förrut.
    Barnen kommer få det bra de kommer att vara med både med mina och makens föräldrar så det oroar jag mig inte för att de inte ska trivas, men som sagt man är så ovan att vara ifrån varann. Att åka själva tvekade vi egentligen inte om när vi bokade men ångesten smyger på en. Barnen är 8, 6 och 3.

Tack för tipset om grekiskt SIM-kort.

• Vita kallor

Hej!

Lite av ångesten är nog för att jag vet att jag kommer sakna dem helt otroligt mycket när vi är borta.

Jen75 skrev 2009-04-01 12:00:44 följande:
    Vi kommer åka utan barnen. Vi har ordnat 2 veckors barnpassning men däremot är jag osäker om jag fixar 2 veckor utan dem ;) Vi får se hur länge de blir...
Svar på tråden Åka på bröllopsresa utan barn