Inlägg från: Vid havet |Visa alla inlägg
  • Vid havet

Åka på bröllopsresa utan barn

Vi ska också åka utan barn! För oss kändes det faktiskt helt självklart att göra så, att få vara bara vi och ha en riktig vuxensemester just på bröllopsresan. Barnen kommer att vara hos våra föräldrar en vecka och kommer ha de oförskämt bra utan oss. Pannkakor till frukost, lunch, middag antagligen

Vi åker till Sicilien ngra dagar efter bröllopet.

• Vid havet

Jo det är ju det. Men vi är (tyvärr) vana vid att vara utan dem en del eftersom de inte är våra hel-biologiska barn utan min dotter har sin pappa och min bonusson sin mamma/sin släkt. Så min dotter är hos sin pappa en vecka på tex sommaren eller hos sin farmor (nu på påsklovet ska hon vara med sin farmor tex). Och min bonusson är en del hos mina svärföräldrar och ibland när mamman är i landet/vi är där så träffas de en längre tid.

Så man vänjer sig... och jag tror att det väldigt, väldigt nyttigt att vara utan dem och ta vara på sin relation. Det är det bästa man kan ge dem faktiskt - lyckliga och kära föräldrar

• Vid havet

Det tror jag också. För en 1,5 åring skulle en hel vecka vara lite väl mycket.

Våra barn är 7 och 9 så det känns inte som ett problem alls.

MulleNuh skrev 2009-05-06 13:21:01 följande:
    Mycket hänger väl på åldern på barnen tycker jag.Vi åker själva, men på en ganska kort resa. Blir borta tisdag-lördag. Längre än så ville jag inte var borta från dom. Den äldsta hade ju gått kanon, men vår yngsta är då knappt 1,5 år..
Svar på tråden Åka på bröllopsresa utan barn