• föralltidhans

    kostnad för möhippa

    Jag har blivit bjuden till en möhippa. Jättekul, eller ja. Är egentligen så sugen. Det gäller en kompis som jag knappt träffar längre men jag känner att jag måste då vi inte var så många som blev bjudna. Har är inte fått något datum.

    Jag fick dock höra lite om vad planerna var och ungefär hur mycket det skulle kosta. kostnaden ligger runt 6-700kr. Ganska mycket tycker jag då jag dessutom är arbetslös. Känner att jag inte har råd med att vara med hela dagen. Hur skulle ni göra?

    Hur tänker ni kring möhippan, kostnader, vad man ska göra mm?

  • Svar på tråden kostnad för möhippa
  • föralltidhans

    Antar att mina kostnader inte alls är inräknade i den summan. Vet inte men fick den känslan att det inte var inräknat.

    Jag skall på en till möhippa senare i vår och den kommer inte alls ligga på de kostnaderna.

  • föralltidhans

    Skönt med folk som förstår.
    Det är alltså ok att bara vara med hanvla dagen? Tror ni att någon blir sur?

  • föralltidhans

    Yesh I do:
    Det låter bra tycker jag. Om allt ingår i den summan så är det ju absolut inga problem. jag känner dock om det bara är kostnaderna för bruden som hanmnar på 6-700 och jag sedan ska lägga till (kanske lika mycket) för mig så blir det på tok för mycket.

  • föralltidhans

    bongen80:
    Schysst upplägg. Förstår att du var ganska besviken. Man kan ju tycka att de får tänka lite på att inte räkna in en som är gravid på vinprovning.

Svar på tråden kostnad för möhippa