• malininlove

bröllopsnatten

E de så fel att vilja sova hemma på sin bröllops natt??? Jag vill att min blivande man ska bära mig över trösklen på natten i brudkläning och allt. Men alla som hör att vi vill sova hemma säger "de kan ni ju inte göra" Varför??

• Svar på tråden bröllopsnatten
  • J D

Folk säger en himla massa dumt och oftast är det baserat på amerikansk film och kommer gärna från dem som inte gift sig själva. Strunta i dem och gör som du/ni vill! Här berör det faktiskt ingen annan.

• Joji

Tycker att man kan göra helt som man vill! Vill ni sova hemma ska ni absolut göra det!

Vi vill dock inte sova hemma. Älskar att sova på hotell! Han får bära mig över rumströskeln, och sedan en gång till när vi kommer hem!

• JustMeAndMyLove

Vi kommer säkert sova hemma om vi håller bröllopet här i Gävle. :)
    Pratade om det innan att vi ska ha massa tända ljus och äta jordgubbar och choklad för att vara ner efter dagen. Och så har vi massa djur så det vore bara krongligt att ordna hund, katt och hamster vakt!

Men jag har en känsla av att man bara somnar med kläder på och allt, hehe

• lönnsjö

Det är absolut inte fel att vilja sova hemma. Det vill vi också. Kommer att kännas helt underbart att få komma hem till sitt eget, ta ett mysigt bad i skenet av stearinljus, äta jordgubbar och dricka något gott. Få krypa ner med sin äkta hälft i nybäddad säng,kanske lite färska blommor på nattduksbordet och på morgonen ta det lugnt och avnjuta en god frukost tillsammans Vet att man kan göra detta på hotell också men hemma är ändå hemma. Jag vill somna och vakna upp på den plats jag kommer leva mitt livtillsammans med min man Tihi... min man. Känns konstigt att säga det

• MammaMiaa

Vi ska också sova hemma göra det lite mysigt hemma. Vi anser att det är bättre att ta in på hotell en annan helg när man mer kan njuta av det.

• Yesh I do

Vi sover på hotell bara för att vi inte gifter oss i staden där vi bor utan i min killes hemstad. Alternativet till hotell blir annars hemma hos svärmor =) kanske inte så kul...! Fast hade vi gift oss här i Göteborg hade vi absolut sovit hemma! Mysigt!

• ElinPierre

Vi ska vara hemma!! Har köpt lite nya sängkläder, och ska köpa lite blommor, frukt, choklad, gott att dricka och god frukost. Det är där vi trivs bäst i livet och där vi känner oss som tryggast!

Sen slipper man ju gå upp om man inte har lust, och slipper att göra sig fin inför hej då med hotellpersonalen.. hihi

• JustMeAndMyLove

aah, smart point där! Slippa checka ut före tolv, bara det!
    Ska ligga och dra mig heeela dan efter och bara känna mig nöjd med livet :)

Kom på nu i alla fall att om vi har bröllopet i Hudisvall ska jag kidnappa mammas sommarstuga och sova där! Älskar att strosa runt bland kossorna och bada viltmarksbad, fiska fisk till hundarna och padla kanot *sommarlängtan*

ElinPierre skrev 2009-04-01 15:02:01 följande:
    Vi ska vara hemma!! Har köpt lite nya sängkläder, och ska köpa lite blommor, frukt, choklad, gott att dricka och god frukost. Det är där vi trivs bäst i livet och där vi känner oss som tryggast!Sen slipper man ju gå upp om man inte har lust, och slipper att göra sig fin inför hej då med hotellpersonalen.. hihi
  • ElinPierre

Bara tjejen gillar det också så.. Och kanske inte har hösnuva.. hehe..

Men GUD!! Du har ju PRECIS hittat en perfekt bröllopsresa!!!!!!
    Det kanske vi också ska ta.. sommarstugan med lata dagar.. För några dagar måste vi ju komma loss i alla fall!

JustMeAndMyLove skrev 2009-04-01 15:27:11 följande:
    aah, smart point där! Slippa checka ut före tolv, bara det!Ska ligga och dra mig heeela dan efter och bara känna mig nöjd med livet :)Kom på nu i alla fall att om vi har bröllopet i Hudisvall ska jag kidnappa mammas sommarstuga och sova där! Älskar att strosa runt bland kossorna och bada viltmarksbad, fiska fisk till hundarna och padla kanot *sommarlängtan*
  • JustMeAndMyLove

Vi tar så många dagar vi bara kan i stugan, förra sommaren gick vi båda arbetslösa och jag var sjukskriven med ordinationen att ta det lungt :) Tillbringade veckor i streck där nästan! Var så härligt att kunna ha hundarna utan koppel hela dagarna och bara vara.
    Kan inte fatta att jag kommer missa hela den här sommaren med M :( Kommer vara i Norge och jobba och kanske inte kommer hem alls. Det är ju nu man börjar bli nykär och pirrig igen!

:)

ElinPierre skrev 2009-04-01 15:29:47 följande:
    Bara tjejen gillar det också så.. Och kanske inte har hösnuva.. hehe..Men GUD!! Du har ju PRECIS hittat en perfekt bröllopsresa!!!!!!Det kanske vi också ska ta.. sommarstugan med lata dagar.. För några dagar måste vi ju komma loss i alla fall!
Svar på tråden bröllopsnatten