Jag gav inte det rådet eller går runt till folk och säger så "jamen slappna av och tänk inte så mycket på det, så ska du se att det tar sig". Jag svarade bara på ursprungsfrågan att för en del K A N det vara så... Kroppen kan reagera på stressen negativt vilket kan medföra att ägglossningen uteblir vilket leder till......... Därför K A N det bli en graviditet när man slappnar av och kroppen börjar fungera igen.
Anledningen till att man inte kan bli gravid kan vara många och ursprungsfrågan handlade inte om ofrivilligt barnlösa och om de gjort provrörsbefruktning osv... Men då är det också en helt annan sak då det ligger ngt medicinskt bakom. Den handlade om varför så många blir gravida innan bröllopet... inget annat.
"Ore skrev 2009-04-02 20:57:41 följande:
Det är inte en öm tå för mig personligen, då jag är gravid - även om det tog "hela" 6 månader... Men jag vet flera som är i den situationen, och rådet "slappna av och tänk på något annat" funkar inte så jäkla bra... Jag lovar, det är helt omöjligt att gå flera år och konstant tänka på att man vill bli gravid, man hinner både slappna av, tänka på annat och kanske gå igenom ett antal inseminationer och ivf...Jag tycker bara man ska vara väldigt försiktig, och veta att det finns de som kan bli väldigt upprörda om man säger att "jamen slappna av och tänk inte så mycket på det, så ska du se att det tar sig"...