Varför blir så många gravida innan bröllopet?
Ja, vad är det som gör att så många blir gravida innan dem gifter sig, med ett planerat bröllop som kommer? Tycker att detta verkar mycket vanligt...
Ja, vad är det som gör att så många blir gravida innan dem gifter sig, med ett planerat bröllop som kommer? Tycker att detta verkar mycket vanligt...
Kan det vara så att en del av dessa försökt innan och "det låst sig" för dem och när de fokuserar på ngt annat så är kroppen helt plötsligt mottaglig? Ungeför samma sak för "barnlösa" som blir gravida när de ska adoptera...
Jeg fant ut på mandag at jeg er gravid, og jeg gifter meg i maj. Vi var begge sikkre på at det kom til å ta en stund før vi skulle klare å bli gravide, men klarte det på første forsøk. Gifter meg i maj og til dess kalrer ikek amgen bli så stor, (er bare 5 uker på vei) slik jeg ser det ahr jeg to ting å glede meg over på bryllups dagen, jeg får en fantastisk mann OG jeg skal bli mamma:)
Styrbord-Grattis!!! Ja, jag misstänker att det är så...mysigt
Ja, det är nog som de andra säger. Vi har försökt i nästan 2 år och hoppas på att jag ska plussa så snart som möjligt!
Ber om ursäkt om jag trampade på en öm tå... Jag försökte bara ge ett svar. Dock vet jag med erfarenhet att stress kan orsaka mycket...
Lägger inte mer energi på detta då det känns som man letar fel i svaret jag skrev. Du läser in mer än vad jag skrev.
"ofrivilligt barnlösa" kan ju också bero på att de helt enkelt inte passar ihop, alltså rent dna, fysiskt, ägg o spermier. En lärare till mig var tillsammans med en kille i massa år, de hade aldrig skydd men hon blev inte gravid med honom. Nu har hon 4 barn med en annan kille och dessa blev till trots att hon använt skydd. Han har också barn nu med en annan tjej så det var inget "fel" på honom heller. Det är väl så att kvinnans kropp attackerar både mannens spermier o det befruktade ägget, eftersom det är främmande ämnen i hennes kropp. En del har väl kanske starkare sånt försvar och då med svårare att bli gravida.
Förstår att det är frustrerande att inte kunna bli gravid, även om jag själv ändå inte kan förstå på riktigt. (är ju inte barnlös själv). Jag känner verkligen med alla som kämpar i motvind. Det finns så många idioter som aldrig borde bli föräldrar o så finns det massor med underbara människor som aldrig får chansen. Jag skickar massa kramar o ni ska veta att jag tänker på er.
Barn är ingen självklarhet, ingen rättighet. De är en LYXVARA