Varför blir så många gravida innan bröllopet?
Ja, vad är det som gör att så många blir gravida innan dem gifter sig, med ett planerat bröllop som kommer? Tycker att detta verkar mycket vanligt...
Ja, vad är det som gör att så många blir gravida innan dem gifter sig, med ett planerat bröllop som kommer? Tycker att detta verkar mycket vanligt...
Hej igen alla. kul med era svar men sväva inte ut för mycket. Mina tankar går mer åt att när man vet att man ska gifta sig kanske man lika gärna "kör på" ;)
Ja, det var det jag svarade på :) Så kör på bara :P
Jag har redan 2 busar så jag har så det räcker...
Håller med, låsningen släpper när man fokuserar helt o hållet på annat!! OCH VIKTIGASTE AV ALLT(min teori dock) MAN HAR PASSIONERAD SEX :) :) man känner ju sig nyförälskad när man tar steget att gifta sig... inte "tvångsex" för att pricka in ÄL...
Nu är jag en sån som blir på smällen bara min man tittar på mig och vi blev gravida efter vår förlovning...vad vill jag säga med detta??? JO, JAG VILL INTE VA GRAVID LÄNGRE...det är så tungt...nu får det vara nog... Kan inte du komma ut nu? ;)
Jag och min sambo har diskuterat lite kring det där. Vi funderar på att sluta med preventivmedel efter bröllopet för att "se vad som händer". Vi har ju ingen aning om hur lång tid det kan tänkas ta, eller om vi överhuvud taget kommer att kunna få barn.
Härom veckan sa sambon att vi lika gärna kunde börja testa redan lite före bröllopet, vad gör en månad hit eller dit liksom. Så tror jag också att det är många som tänker.
Jag läste i en tidning förut att en stor orsak varför det finns så många nu som gifter sig med stor mage är för att de tycker att det är så fint med en brud med stor mage... det har blivit lite av fluga. De hade då intervjuat ett tiotal blivande brudar om varför. Det kom då fram att åtminstonde fyra av dem hade planerat bröllopet efter att hon skulle vara i si så många månader... och det var bestämt minst ett år innan bebin ens var på g! Tydligen blir det också vanligare med att hollywood kändisarna gör det på det här sättet. (då oftast de som redan varit gifta innan.)
själv har jag svårt att förstå hur man kan tycka att det är kul med att vara stor och rund och bli trött efter bara ett tag. Då kan man inte njuta av festen helt och hållet. Det är en annan sak om man blir med barn och vill vara gift innan barnet kommer dock. Det anser jag vara helt ok. (även om det kan kännas lite som att man bara gifter sig för barnets skull då och inte av kärlek)
Där ser man... Hade ingen aning om att det var en fluga.
Jag kände mig inte speciellt vacker när jag var gravid. Ständigt trött, såg ut som en michelingubbe av all vätska kroppen band, stripigt hår, konstanta kräkningar osv... ;)
Jag tror attdet kan vara så att många har insett att de är äldre än 25 (innan 25 är man som mest fertil) och att det inte bara är att "skaffa" barn. Man vet att det kan ta uppemot ett år eller mer tom, och vill inte vänta med att försöka, då man räknar med några månader av försök.
Jag vet minst ett exempel alldeles nyligt i min krets. Hon var alldeles nojjig och "säker på" att hon var infertil (helt utan att ha undersökt) så hon ville inte ta ngra risker att vänta för länge. Det tog två försök...
Vi gifter oss i maj och bestämde häromdagen för att försöka få ett andra barn. Jag struntar faktiskt i om jag är gravid på bröllopet eller ej. Men jag skulle inte har börjat försökt långt tidigare. Vill inte vara "så mycket" gravid, man vet ju faktiskt inte hur man mår. T.ex. kräkas eller hoppa på kryckor under bröllop vore ju inte så kul. Men lite gravid går bra för min del! :-9
Kanske att man blite lite extra "nykär" när man bestämmt att det ska bli bröllop och av den anledningen pippar på lite extra!?