• Sebastiána

Möhippa

Järnkaminen skrev 2009-04-02 16:07:37 följande:
    Hej.Behöver verkligen er hjälp. En av mina närmsta vänner gifter precis som jag nu i sommar. Nu har jag fått reda på att de som planerar möhippan (toastmadamme och hennes kompis) är helt ute och reser. Min kompis är en lugn, lite blyg tjej som uppskattar spa, god mat, vin och egentligen bara mys m tjejerna. Men de två som planerar har planer på att hon skall delta i ett karnevalståg och utföra en massa pinsamma påhitt. De lyssnar inte alls på våra åsikter och vi (jag och 4 till) funderar därför på att arrangera vår egna möhippa för henne som utgår från henne och det hon vill ha.Är detta fel? eller hur hade ni gjort? Vill ju att hon skall minnas sin möhippa med ett leende på läpparna!
    En del människor tror att det inte är en riktig möhippa om man inte super till och gör en massa pinsamma saker. Det höll på att bli så när min syster gifte sig. En av hennes kompisar höll på att ta över hela planeringen trots att det var jag som var tärna. Till slut skällde jag faktiskt ut henne. Jag sa att jag minsann har kännt min syster hela livet, men hon bara hade känt henne i tre år. Då lugnade kompisen ner sig och det blev en hippa där min syster slapp sälja kyssar på sta, samla in tvättråd från killars kalsonger osv. Stå på dig!
Svar på tråden Möhippa