• Birana

Sviken av tärna!

Jag fick en överraskning idag som jag aldrig trodde att jag skulle få. Min syster som är min tärna och ordnar festen mailade och tackade nej idag när det är några månader lvar. Hur fan! Skäms man inte. Och på mail dessutom! Min syster dessutom! Vad i helvette! Jag finner verkligen inga ord och jag läser mångas inlägg här och fattar inte vad folk kan vara själviska, barnsliga, egoistiska omogna idioter ibland!

• Svar på tråden Sviken av tärna!
  • bria

Jag fick en vag känsla angående detta. Om hon bara hört av sig via mail och du tycker att det hela verkar konstigt så kan det ju hända att någon lyckats ta sig in på hennes mail-konto och sedan som en elakt skämt skickat iväg mail i hennes namn? Se om du kan få tag på henne via telefon. Om någon lagt beslag på hennes mailkonto så kan hon ju vara helt ovetandes om det.

Hoppas att allt är ett missförstånd och att det reder ut sig för dig =)

• MimmiMama

mår hon bra för övrigt din syster? det kanske kan vara så att hon inte mår bra och inte orkar förklara för dig... missförstå mig inte nu för jag menar inte att hon inte orkar som i betydelsen att hon kan om hon bara ids utan att hon kanske mår riktigt dåligt och faktiskt helt enkelt inte förmår att orka ta tag i detta att förklara för dig.
    det kan vara en anledning till att hon inte svarar...

• Francis

usch, vad hemskt! Så får man ju inte hålla på och tycker det är konstigt att hon inte gett någon förklaring för även om det är något hon inte ville berätta kan hon ju hitta på något.. Ne känns som om att detta är något slags skämt utav något slag för ingen människa kan väl göra såhär mot sin familjemedlem?! Eller?

Hoppas det löser sig!

• Fenixx

har du fått tag på din syster?

• ElMac

hoppas det var ett dåligt skämt. jag skulle hur som helst inte sagt en sån sak den första april.. Hoppas det löser sig!!

• Birana

Hej alla ni snälla som verkar bry er. Nej det är inget skämt och nej hon vill fortfarande inte säga något, hon e väldigt kort med dina svar och det är inget hon planerar för att lura mig. Hon svarar att hon är min tärna men vill inte ha något med festen att göra och vill inte planera något. Hon var också vår toastmadame och värd. Jag frågade vad det innebär att vara tärna och fortfarande varför men inget svar. Hon frågar vad jag själv tycker att en tärna har för roll.

Hon har pratat med min mamma samma dag och gnällde över att datumet på bröllopet är olyckligt eftersom hon fyller år dagen innan. Jag är såååå besviken på att hon gör så. Vad fan är en födelsedag? Dessutom inte ens samma dag! Vi har stått för övring väldigt nära varandra så jag är arg som fan!

Nu har jag och min sambo bestämt att degradera henne till en vanlig gäst eftersom vi inte kan räkna med henne (vem vet hon kanske inte vill ha tärnklänningen dagen innan). Jag hoppas att jag hittar någon nu som kan vara min tärna istället. Min bästa vän gifter sig veckan innan mig så jag vet inte ens om hon kan :S Att det kunde bli så....

• MyochErlend

En stoooooooooor kram till dig!!
    Jag vet hur det känns att saker och ting inte blir som man har tänkt...att folk får förhinder osv. men av förklarliga själ....

Den känslan kan ju inte vara ngt mot den du upplever... Inte bara ett avbräck i bröllopet utan upplevelsen att bli sviken av ngn som står en så nära.... och på det viset!!

Av det du berättar så tycker jag det låter som att din syster kanske är en smula avundsjuk...(?)... på den uppmärksamheten som ett bröllop ger dig osv.

Hmm.. du får rätta mig om jag har fel ..känner ju ingen av er.. men det var bara första intrycket av att läsa i denna tråden!!

Hoppas du hittar ngn som förtjänar att vara din tärna!

Stor kram!

• lingon82

Kan det vara så att hon är gräsligt avundsjuk för att du ska gifta dig, men att hon fortfarande är singel? Vet ju inte alls hur hennes situation är men det kan ju vara en förklaring.
    Min svägerska hade jättesvårt för att hantera att vi ska gifta oss i sommar. Kunde inte ens säga grattis när vi berättade det utan bara suckade. Min sambo har valt att helt ignorera sin syster. Hon är inte med i planeringen och bjuden som vanlig gäst. Han skulle inte ens sakna henne om hon inte kom. Det är tråkigt men inget jag lägger mig i då det handlar om deras relation.
    Jag håller tummarna för dig och hoppas att ni får en fantastisk dag!

• Cesium

Spontant tänker jag att din syster insett att det är för mycket jobb. Tärna, toastmadame och värdinna är tre tunga uppdrag vilka alla utförs under själva bröllopsdagen. Nu vet jag inte hur mycket ni har bestämt ska ingå i uppgifterna, men jag personligen skulle aldrig orka utföra alla tre, och dessutom hinna glädjas på min systers stora dag. Jag beklagar dock hur din syster agerar just nu. Det är nog jobbigt för både dig och henne, och det känns som om ni behöver prata ordentligt. Hoppas ni kan reda upp röran!

• valkyriana

Förstår att du är jätteledsen, men jag måste säga att det var VÄLDIGT mycket ansvar som var lagt på henne.
    Tärna, toastmadame, värdinna och fixa festen!!!? Hur var det tänkt att hon skulle orka med allt? och kunna njuta av ert bröllop.

Tycker att du ska tänka över det och ringa och prata med henne.

Svar på tråden Sviken av tärna!