• Birana

Sviken av tärna!

Jag fick en överraskning idag som jag aldrig trodde att jag skulle få. Min syster som är min tärna och ordnar festen mailade och tackade nej idag när det är några månader lvar. Hur fan! Skäms man inte. Och på mail dessutom! Min syster dessutom! Vad i helvette! Jag finner verkligen inga ord och jag läser mångas inlägg här och fattar inte vad folk kan vara själviska, barnsliga, egoistiska omogna idioter ibland!

• Svar på tråden Sviken av tärna!
  • jojoånick09

konstigt att din egna syster gör en sådan sak,hon kan väl ditt telefonnummer?? om hon nu tackat nej tycker jag att hon skall ha en väldigt god ursäkt varför hon inte kan...
    en sådan här sak kan ju första syskonrelationen förgott...

• ElMac

Jag skulle typ strukit henne från gästlistan om min tärna (om det dessutom var en nära syster) inte kan ringa och meddela utan tar det på mail.
    Även om hon fått mycket uppdrag så skulle hon väl kunna frånsäga sig vissa delar och inte frånsäga sig allt bara huxflux. Eller frånsa hon sig tärnerollen men ska fortsätta som värd och allt det andra? Ja i så fall kan jag ju förstå henne. Jag tycker du ska antingen skita i henne som hon gjort med dig, alt åka och prata med henne. Kanske bara är något missförstånd någonstans?

• Birana

Hehe, jag förstår att många tycker att det låter som mycket men i själva fallet är allt ordnat och hon behövde knappt lyfta ett finger för sina uppdrag. Typ skriva ett tal och veta när allt ska hända och även det är i princip klart och inte gjort av henne. Klänningen (även det) har jag letat efter. Nej, för mycket var det absolut inte.

Nu har jag ringt min bästa kompis som tackade ja och sa att det skulle bli super kul men självklart otroligt stressig. Nu ska jag bara MAILA min syster och berätta att hon är borttagen som tärna, förklara varför och säga att hon får bestämma om hon vill komma till bröllopet överhuvudtaget men att jag förstår om hon inte hinner både fira hennes födelsedag och mitt bröllop nästa dag. Egentligen så förstår jag inte men jag måste bara säga så för att hon ska förstå vilken idiot hon är som gör ett problem av att hon fyller dagen innan. Jag förstår inte det, kan aldrig göra det, Finns det någon här som tycker att det är problem.

Hennes kompis gifte sig för ett år sedan och jag frågade min syster när vi bestämde datumet om hon skulle tacka nej till kompisens bröllop om det var samma dag eller dagen efter hennes födelsedag, det skulle hon inte. Men jag är fan hennes syster!! Men då ska jag minsan byta dag enligt henne.

• MyochErlend

tror verkligen inte detta har med hennes födelsedag att göra..
    Har du försökt ringa henne ??
    Tror det tar bättre på henne om du säger det rakt ut!!
    Ett mail kan "så lätt komma bort" eller " inte komma fram"

..förstår du vad jag menar ??

• Birana

Ja, det har du rätt i.
    Jag försöker väl nu.

• MV85
    Birana skrev 2009-04-04 11:58:43 följande:
    Jag förstår inte det, kan aldrig göra det, Finns det någon här som tycker att det är problem.
    Inte för att vara elak, men känns inte direkt genomtänkt att välja dagen efter hennes födelsedag som bröllopsdag heller. Jag skulle aldrig medvetet välja att lägga en sådan dag så nära någon familjemedlems födelsedag, just för att det då ALLTID kommer krocka...
    Som sagt, menar inte att vara elak med denna kommentaren utan bara se det hela ur din systers vinkel oxå..
  • tonårsmorsa

När du beskriver situationen gör du det uteslutande ur ditt perspektiv. Hur tror du din syster ser på situationen? Försök att vända på resonemanget och fråga dig själv om du både hinner gifta dig och fira din systers födelsedag dagen innan. Det är trots allt du som ska gifta dig och inte hon. Allt är inte lika viktigt för henne som för dig och det måste du nog acceptera. Ska ni kunna mötas så måste ni också vara beredda att jämka båda två.

Birana skrev 2009-04-04 11:58:43 följande:
    Nu ska jag bara MAILA min syster och berätta att hon är borttagen som tärna, förklara varför och säga att hon får bestämma om hon vill komma till bröllopet överhuvudtaget men att jag förstår om hon inte hinner både fira hennes födelsedag och mitt bröllop nästa dag. Egentligen så förstår jag inte men jag måste bara säga så för att hon ska förstå vilken idiot hon är som gör ett problem av att hon fyller dagen innan. Jag förstår inte det, kan aldrig göra det, Finns det någon här som tycker att det är problem.
  • valkyriana

Jag tycker att ni ska prata i vilket fall och som sagt tidigar försök att se det ur hennes synvinkel också. Man kan säga massvis med saker om att det är fel att maila mm, men det är din SYSTER och ni ska ha en relation även efter ditt bröllop.
    Jag skriver inte detta som kritik till dig på något sätt, men tänk igenom det hela och ta det lugnt innan du startar ett jättebråk. PRATA med din syster. Hon kanske mår skitdåligt. Om du vill att hon ska vara en bra syster så var en bra syster till henne med.

kram på dig

• Fenixx

men ärligt...man måste väl inte fira just den dagen man fyller år?? tycker det är jättelöjligt om det är en stor anledning varför din syster reagerar så.

vet några nära till mig som gifte sig på samma dag som brudgummens pappa fyller år...men varken pappan eller nån såg något konstigt i det??? ett bröllop är ju bara en gång. födelsedagar blir det ju massa.

Svar på tråden Sviken av tärna!