Inlägg från: Fam Hull |Visa alla inlägg
  • Fam Hull

Thailand, shopping, stränder...?

Åk inte till Pattaya eller området däromkring om ni vill ha paradisstränder. Vi va där en vecka när vi reste runt i Thailand o där va stränderna riktigt tråkiga o vattnet fullt med skräp...
    Däremot rekommenderar jag oxå Koh Chang!
    Vi va även på Koh Lanta. Den ön va jättefin men tyvärr ganska tråkig men kan tänka mig att öarna runt omkring är jättefina oxå!
    Riktig shopping får du nog bege dig till Bangkok eller annan storstad för att få. På turistorterna är det just turistshopping som gäller för det mesta. Handdukar, saronger, "märkeskläder", solglasögon mm.
    Hoppas ni får en underbar resa!

• Fam Hull

Min mans kusiner va i Ao Nang nu över jul, dom va jättenöjda! Hade gjort flera dagsturer till öarna runt om, med bla elefantridning i djungeln som du skriver om.

Danielaa skrev 2009-04-04 19:02:51 följande:
    Tack för massa svar! Shopping utomlands för mig e ju dom här små mysiga marknaderna me allt från deras grejjer till handdukar å "märkeskläder" å väskor! de e ju halva charmen me å shoppa utomlands...! Bara de e mycke marknader å annat mysigt så e jag nöjd! Annat kan jag ju shoppa här hemma! har fattat de som att de e väldigt mycke kopior på de mesta i thailand mest överalllt...? E allt kopior? Vi har kikat på Ao Nang, ligger i Krabi har jag fattat de som.. Där verkar va fint me stränder osv å mycke fina öar runt om där man kan göra utflykter både till djungeln me elefantridturer å mysiga stränder...Va tror ni? Kanske en kombinationsresa me nåt någorlunda närliggande som vi funderat på...?
Svar på tråden Thailand, shopping, stränder...?