Inlägg från: Danielaa |Visa alla inlägg
  • Danielaa

Thailand, shopping, stränder...?

Vi funderar på att resa till Thailand som bröllopsresa!
    Vill gärna ha lite tips...

Vart finns bra shopping, fina stränder osv... E tokig i shopping å fina stränder vill man ju självklart ha när man kommer till Thailand å utflykter som djungelturer med elefantridning osv har jag läst massor om... Låter underbart!

Var rekommendera ni att åka?

• Svar på tråden Thailand, shopping, stränder...?
  • Danielaa

Tack för massa svar!

Shopping utomlands för mig e ju dom här små mysiga marknaderna me allt från deras grejjer till handdukar å "märkeskläder" å väskor! de e ju halva charmen me å shoppa utomlands...! Bara de e mycke marknader å annat mysigt så e jag nöjd! Annat kan jag ju shoppa här hemma! har fattat de som att de e väldigt mycke kopior på de mesta i thailand mest överalllt...? E allt kopior?

Vi har kikat på Ao Nang, ligger i Krabi har jag fattat de som.. Där verkar va fint me stränder osv å mycke fina öar runt om där man kan göra utflykter både till djungeln me elefantridturer å mysiga stränder...

Va tror ni? Kanske en kombinationsresa me nåt någorlunda närliggande som vi funderat på...?

• Danielaa

Oj, haha va ju en viss skillnad i pris då...
    Menar nog egentligen att de e de mysiga i de små marknaderna jag e ute efter på semestern å inte så noga me stora varuhus osv... Men marknader med bra shopping såklart!

Jättekul me så många svar! Vill gärna ha massa mera idéer å tankar å berätta gärna om vart ni varit å va ni tyckte osv...

• Danielaa

JD: Ooh, en hel tidning om Thailand låter inte fel! var hittar man den...? :-S

Får kanske ta oss en funderare på Bankok ändå då... Känns som de inte alls e den storstads-grejjen vi e ute efter egentligen men kanske inte skulle utesluta de helt ändå... *funderar*

*Mera mera!*

• Danielaa

Visst hade väl nån tipsat om Karon? Haha, har läst så många gånger här å kikat på resebolagens hemsidor så jag vet snart inte vad jag har läst vart nånstans!
    Läste lite om Karon å de verkar mysigt tycker jag, nån som har nåt å säga om de?

• Danielaa

Tackar återigen för massa bra svar!

Therese83: Kikade på Kata oxå, men Karon kändes mer lockande. Men om de ändå ligger så nära så får man ju se båda "på köpet"..
    Vi vill helst åka charter, för bekvämligheten att ha ordnat å att ha en reseledare som kan svara på frågor osv... Därmed absolut inte sagt att vi "sitter på hotellet", hotellet har vi bara som sovplats å inget mer... Har aldrig ens ätit en måltid (utöver frukostbuffé...) på hotellen när vi vart utomlands... Men, som sagt, bekvämligheten i att ha reseledare osv till hands känns bra tycker vi!

Sen som "Taha" säger så har vi tänkt åka runt å kika på olika platser, öar osv när vi kommer dit. Mycket därför jag frågar så mycket här för att få tips på vad man ska se å var man kan åka för olika typer av aktiviteter. Sen e de ju såklart smidigt å bo relativt nära de mesta så man inte behöver åka jättelångt för alla aktiviteter som lockar just oss...

• Danielaa

Therese83: Jaaa, vill gärna ha massa tips!! Allt från shopping, var finns de roliga marknaderna osv... resturanger såklart å mer än gärna massa utflykter man kan göra själv! har läste n del om tempel osv som ska finnas där runt omkring...? Lätt å besöka själv å hur mycket finns de? Å andra utflykter? Djungel/regnskog? Elefant-turridning (haha, som jag tjatar om detta! Men tycker de låter så himla mysigt... ) Jaa, ALLT man kan tänka sig!

Ni andra får jättegärna fortsätta tipsa oxå! Era tips hitils e sparade både i minnet å i små anteckningar!

Svar på tråden Thailand, shopping, stränder...?