Inlägg från: Therese 83 |Visa alla inlägg
  • Therese 83

Thailand, shopping, stränder...?

Jag tycker inte alls ni ska utesluta Phuket. Visst kan det finnas mycket turister men man kan ju inte gå och tänka så. Vi åker för tredje gången till Phuket och Karon beach i december, då vi i januari var i Karbi, vilket vi inte alls gillade.
    Har också besökt Bangkok som är en väldigt häftig stad. Både Koh Chang och Koh Samui har jag hört gott om. Lycka till :)

• Therese 83

Min sambo och jag bara älskar Karon. Vi åker, i december, för tredje gången till Karon men vi har så mycket kvar att se. Vi kommer att bo på Karona resort and spa, vilket ligger på gränsen till Kata. I Kata finns många bra restauranger och shopping efter gågatan. Går man mot Karon centrum hittar man på vägen ett av det större marknaderna samt restauranger.
    Vi tycker också att Phuket är en bra utgångspunkt för utflykter.

Danielaa skrev 2009-04-05 23:12:55 följande:
    Visst hade väl nån tipsat om Karon? Haha, har läst så många gånger här å kikat på resebolagens hemsidor så jag vet snart inte vad jag har läst vart nånstans! Läste lite om Karon å de verkar mysigt tycker jag, nån som har nåt å säga om de?
  • Therese 83

MissRock skrev 2009-04-06 14:12:02 följande:
    [citat]
    Som sagt, jag har sagt vad jag gillar om Thailandscharter överhuvudtaget - ska man sitta på hotell är det bättre att åka billigt till Europa tycker jag.

Även om vi åker charter så sitter inte vi inne på något hotell hela dagarna. Det handlar väl ändå inte om hur man reser eller ej utan vad man vill uppleva och göra i landet. Det var ju inte detta TS ville diskutera.

• Therese 83

Visst kan det vara så. Men det var inte det TS frågade om, därför tycker jag att det var orelevant att skriva något sådant. Dock kan man upplysa om att charterorter oftast består av mycket turiser, men det kanske inte är en anledning att välja bort resemålet.

Som jag tidigare nämnde så är det som sagt upp till de som reser, vad man vill göra på sin semester. Vi åker gärna charter, men vi fixar alltid utflykter och sådant på egen hand. Dessutom blir det billigare för oss om vi åker charter, tack vare mitt jobb.

J D skrev 2009-04-06 16:19:05 följande:

Fast huruvida man reser charter eller ej brukar väl ändå ha ganska stor betydelse för hur mycket man vill uppleva av resemålet på egen hand? Det innebär ju inte att det är så i ert fall men det känns som att charter oftast är ett alternativ om man vill få ett färdigpaketerat turistmål och inte ta sig fram så mkt själv.
  • Therese 83

Mycket bra svar. Håller helt med dig. Hoppas att att ni hittar en resa som passar er Danielaa.

Taha skrev 2009-04-06 16:52:13 följande:
    Fördelen med Thailand är att det är så lätt att ta sig runt. Oavsett om ni tar charter eller en enkelbiljett så är det lätt för er att ta er runt på egen hand och uppleva mkt. I vissa länder hamnar man isolerat om man reser med charter. I Thailand behöver det inte alls vara så. För den som är charterresenär finns fortfarande möjligheten att se "riktiga människor" beroende på vart man hamnar. Och för de som köper enkel biljett till Bangkok finns fortfarande bekvämligheten med turistmål, trygghet etc.
  • Therese 83

Åh, vad kul ni kommer att få det om ni väljer att åka till Phuket. Vi tycker att det är bättre att bo närmare Kata, så man kan ta del av deras utbud. I Karon centrum finns det inte så mycket att kika på och ligger någon kilometer bort från Kata. Om du har frågor angående utflykter, shopping eller restauranger är det bara att fråga.

Danielaa skrev 2009-04-06 19:39:51 följande:
    Tackar återigen för massa bra svar! Therese83: Kikade på Kata oxå, men Karon kändes mer lockande. Men om de ändå ligger så nära så får man ju se båda "på köpet".. Vi vill helst åka charter, för bekvämligheten att ha ordnat å att ha en reseledare som kan svara på frågor osv... Därmed absolut inte sagt att vi "sitter på hotellet", hotellet har vi bara som sovplats å inget mer... Har aldrig ens ätit en måltid (utöver frukostbuffé...) på hotellen när vi vart utomlands... Men, som sagt, bekvämligheten i att ha reseledare osv till hands känns bra tycker vi! Sen som "Taha" säger så har vi tänkt åka runt å kika på olika platser, öar osv när vi kommer dit. Mycket därför jag frågar så mycket här för att få tips på vad man ska se å var man kan åka för olika typer av aktiviteter. Sen e de ju såklart smidigt å bo relativt nära de mesta så man inte behöver åka jättelångt för alla aktiviteter som lockar just oss...
  • Therese 83

Skrev i din gästbok istället. Blev ganska långt.

Danielaa skrev 2009-04-07 22:38:49 följande:
    Therese83: Jaaa, vill gärna ha massa tips!! Allt från shopping, var finns de roliga marknaderna osv... resturanger såklart å mer än gärna massa utflykter man kan göra själv! har läste n del om tempel osv som ska finnas där runt omkring...? Lätt å besöka själv å hur mycket finns de? Å andra utflykter? Djungel/regnskog? Elefant-turridning (haha, som jag tjatar om detta! Men tycker de låter så himla mysigt... ) Jaa, ALLT man kan tänka sig!Ni andra får jättegärna fortsätta tipsa oxå! Era tips hitils e sparade både i minnet å i små anteckningar!
Svar på tråden Thailand, shopping, stränder...?