Inlägg från: Avalon75 |Visa alla inlägg
  • Avalon75

Önskar hjälp med prisidé för buketter

Hej hej!

I mitt galleri finns det bilder på 4 olika buketter. Vi kan kalla dom:
    Rosa nejlikor
    Rosa rosor
    Vita kallor
    Rosa-röda kallor

Hur mycket skulle dessa buketter kosta om man tänker sig att de ska göras i maj månad? Jag förstår att det kan variera väldigt mellan olka städer/florister etc., men en en prisidé mellan tummen och pekfingret så där...?
    Jag har själv nämligen ingen aning, kan inte ens gissa...

• Svar på tråden Önskar hjälp med prisidé för buketter
  • Avalon75

Dom ska se ut på bilderna gällande storlek etc.
    Jag bor i Göteborg. Kan tänka mig att beställa bukett från Göteborgs södra närområde, t.ex. Kungsbacka, Mölnlycke...

Kostar tre kallor 1000 spänn? *dånar*
    Jag har tänkt på det som min "reservbukett", dvs om rosor blir alldeles för dyrt...

• Avalon75

Där ser man!
    Jag har tydligen noll koll på blommor och dess priser.

Kallor tycker jag är fantastiskt vackra, men alltid sett som en "enkel" blomma, och det är kanske just det den är; enkel i all elegans.
    Rosorna och orkidéer ligger då runt cirka 1500, vilket var det jag trodde. Vi får ser hur budgeten blir för blommor till slut. Förhoppningsvis blir det aquarosor och orkidéeklockor.

Passionsblomma:
    Vad tror du om nejlikorna som också ligger i galleriet (svara om du hinner...)?
    Nejlikor borde väl rimligtvis vara billigare än rosor?
    Jag hade egentligen aldrig ens funderat på nejlikor, men bilden jag hittade tyckte jag var enormt vacker...

OT: Känner mig lite gniden som vill kräma ut så mycket som möjligt ur våra surt skattade och förvärvade pengar, men man får ju undersöka i alla fall.

• Avalon75

Mica o Krille skrev 2009-04-03 19:11:31 följande:

Just ja, den bestod av röda rosor, rosa nejlikor med röda pärlor på, och hjärta på tråd. Du får bläddra till sista sidan....
    Efter tårtorgien (Herregud vilka tårtor!!! ) hittade jag slutligen brudbuketten, och ja den var fantastisk!
    Helt i stil med vad jag vill ha. Det är precis som du säger Passionsblomman, nejlikor har ofta lite "dålig" klang, men vad vackra de är i mängd! Och i kombination med orkidéeklockorna...
  • Avalon75

Mica o Krille skrev 2009-04-03 20:02:06 följande:

Avalon, tack.
    Synd att vi bor långt ifrån varandra annars hade du haft en beställning på bröllopstårta kvickare än kvickt. Nu blir det nog Steinbrenner & Nyberg.
Svar på tråden Önskar hjälp med prisidé för buketter