Inlägg från: Mica o Krille |Visa alla inlägg
  • Mica o Krille

Önskar hjälp med prisidé för buketter

Min bukett gick på 580kr, den finns att se på i galleriet. Var noga med att säga att du vill ha en FESTbukett när du beställer, då blir den genast upp till en tusenlapp billigare. Jag sa så, och jag tycker att min ser ut som en brudbukett.

• Mica o Krille

Just ja, den bestod av röda rosor, rosa nejlikor med röda pärlor på, och hjärta på tråd.
    Du får bläddra till sista sidan....

• Mica o Krille

Men oj herregud. Det var så det var här iaf, jag testade att fråga efter en brudbukett först några månader innan SAMMA blommor, och det gick på minst 1500 kr fick jag höra. Några månader senare gick jag tillbaka och frågade efter en festbukett o då skulle det max gå på 800kr, fick den för 580. Jag har fakta och sanning.

Jisses...

• Mica o Krille

Jepp men så var det här i lilla förorten vallentuna.

• Mica o Krille

Förstår precis vad du vill ha sagt, vet precis vad du talar om med att få pengar för tiden man lägger ner. Jag jobbar inom ett liknande yrke jag också, där det man gör tar tid o tid är pengar m.m.
    Jag menade inte att det var för att detta är en förort, skrev bara så för att det är en förort.

passionsblomman skrev 2009-04-03 20:06:26 följande:
    Ja, det arbetas på många olika vis i den här branschen.Allt går inte riktigt till som det borde kan jag bara konstatera och med den insyn jag har i en del saker, så gör det mig både ledsen och förbannad.Det har tyvärr inte med förorten att göra utan andra saker.Det är synd att de tydligen gör precis så som jag tycker är så fel. Jag tar inte extrapengar för brud. Däremot tar jag betalt för min tid. Oavsett vd buketten kallas. Det gäller alla binderier, bröllop som begravning och andra specialbeställningar.Enda gången det inte blir ngn arbetskostnad alls, är om man handlar rakt över disk av de blommor som redan står i butiken just då.Men sedan är jag petnoga med att det ska var "vita" pengar också. Det är väldigt gott om svartavlönade florister och ägare med konstiga kassalådor. Det är sorgligt.Mica o Krille skrev 2009-04-03 19:57:50 följande:
  • Mica o Krille
    Avalon75 skrev 2009-04-04 09:32:08 följande:
    Mica o Krille skrev 2009-04-03 20:02:06 följande:
    Synd att vi bor långt ifrån varandra annars hade du haft en beställning på bröllopstårta kvickare än kvickt. Nu blir det nog Steinbrenner & Nyberg.
    Hihihi! Vilken komplimang, tack så mkt.
Svar på tråden Önskar hjälp med prisidé för buketter