Förstår precis vad du vill ha sagt, vet precis vad du talar om med att få pengar för tiden man lägger ner. Jag jobbar inom ett liknande yrke jag också, där det man gör tar tid o tid är pengar m.m.
Jag menade inte att det var för att detta är en förort, skrev bara så för att det är en förort.
passionsblomman skrev 2009-04-03 20:06:26 följande:
Ja, det arbetas på många olika vis i den här branschen.Allt går inte riktigt till som det borde kan jag bara konstatera och med den insyn jag har i en del saker, så gör det mig både ledsen och förbannad.Det har tyvärr inte med förorten att göra utan andra saker.Det är synd att de tydligen gör precis så som jag tycker är så fel. Jag tar inte extrapengar för brud. Däremot tar jag betalt för min tid. Oavsett vd buketten kallas. Det gäller alla binderier, bröllop som begravning och andra specialbeställningar.Enda gången det inte blir ngn arbetskostnad alls, är om man handlar rakt över disk av de blommor som redan står i butiken just då.Men sedan är jag petnoga med att det ska var "vita" pengar också. Det är väldigt gott om svartavlönade florister och ägare med konstiga kassalådor. Det är sorgligt.Mica o Krille skrev 2009-04-03 19:57:50 följande: