• J D

Ang budget i "Ditt bröllop i våra händer"

Ja, det som är mest irriterande med de programmen är helt klart de förväntningar som det styr upp bland de som inte går på vanliga bröllop så ofta. Nu känns det som att vissa kan tycka att man är konstig som inte fixar världens mest stylade bröllop på 100' men det kanske bara är jag som är smått paranoid .

• J D

Nezza skrev 2009-04-06 19:07:59 följande:
    Vi är ju rätt många som uppenbart är väldigt missnöjda med detta. jag kan säga att jag skulle kolla på programet ÄVEN om det var svindyra bröllop, det är ju roligt. Men jag tycker inte om att bli så missvisad.Tycker alla borde slänga iväg ett mail. Låt folket tala, konsumentkraft!var inte så Svenska och bara gnäll, gör nånting också ;)Jag tänker iallafall skicka iväg ett mail.

Fast det är ju inte bara internet gnäll här heller, allt vi skriver kan ju googlas fram .

• J D

Nezza skrev 2009-04-06 20:16:34 följande:
    J D skrev 2009-04-06 20:13:55 följande: Jo, men jag tror att folk mailar in ger mer än att man ska räkna med att dom googlar vad vi skriver här.

Ja, såklart men jag tror inte man ska underskatta hur ofta näringsidkare upptäcker sådana här diskussioner på BT .

För övrigt är ju programmet lagt på is till hösten nu så de hinner ju iaf klippa om ifall folk klagar på ordentligt.

• J D

Ok, jag antar att släkten smider ringar och plockar fram eventuella diamanter ur diamantgruvan också för de har faktiskt inte haft med det i budgeten en enda gång!

• J D

Mörk Ängel skrev 2009-04-07 11:10:21 följande:
    Han missar ju verkligen att det är många bäckar små som gäller, i sitt mail.Däremot vet jag inte om man kan räkna med ringarna i budgeten för bröllopet...eller gör man det? Räknar man med bröllopsresa också? Det kommer iaf inte vi att göra.

Ringar ska med och bröllopsresa också. Egentligen. Vi räknar inte med bröllopsresan .

• J D

Nezza skrev 2009-04-07 13:09:40 följande:
    Detta svar fick jag.Hej,Tack för ditt mejl. Roligt att du är engagerad i programmet.Vi vill absolut inte att budgeten ska kännas missvisande. Alla de saker som du nämner att du saknar tar vi inte upp i programmet utan fokuserar på lokal, klänning, mat och dryck, transport samt dekor eftersom vi inte gör TV på utgiftsposter som t ex ringar och inbjudningar.Först och främst ska ju serien kännas inspirerande, men jag ska absolut ha dina åsikter i åtanke till en eventuell ny säsong.Jag är också glad att du mejlar så att vi får ta del av vad ni tittare tycker. Det betyder mycket för oss.M v hPer Johansson

Men då är det ju himla konstigt att de jämför parets budget med vad ett medelbröllop i Sverige kostar. Ett medelbröllop kostar nämligen knappast 120' sett till bara mat, lokal, dekoration och klänning!

• J D

Nezza skrev 2009-04-07 13:53:05 följande:
    J D skrev 2009-04-07 13:31:17 följande: Nä, precis. Men vi får hoppas att dom tar till sig att vi gillar programmet men önskar se lite ändringar bara.

Ja, vi kan ju hoppas. Även om jag säkerligen inte kommer att titta på det i höst för då är jag ju redan gift .

Svar på tråden Ang budget i "Ditt bröllop i våra händer"