• ElMac

Ang budget i "Ditt bröllop i våra händer"

Är det fler än jag som stör mig på att de inte tar med alla poster? Tex är sällan ringar, inbjudningskort, tackkort osv med. Inte heller pris för hyra av tältet senast som företaget som hyrde ut tältet ställde upp... Bara sånt går ju på några tusenlappar. Samma sak så tas inte brudgummens kläder upp. Om dessa saker är grejer de redan har sedan innan så borde vl det nämnas? Eller gifter de sig utan ringar?

För övrigt ett mysigt program som jag och älsklingen kikar på på tisdagar då de finns på nätet :)

• Svar på tråden Ang budget i "Ditt bröllop i våra händer"
  • Tindragull

Ja, det ger ju lite fel signaler... Hela bröllopet täcks ju inte av budgeten...
    Visst är en del sponsrat och så, men då borde det stå med när de räknar ihop kostnaderna i slutet...

• JustMeAndMyLove

Inte bara jag då som inte tycker deras budgetpresentationer stämmer :/

Tindragull skrev 2009-04-03 23:18:57 följande:
    Ja, det ger ju lite fel signaler... Hela bröllopet täcks ju inte av budgeten... Visst är en del sponsrat och så, men då borde det stå med när de räknar ihop kostnaderna i slutet...
  • stressad bride2b

Jag och min blivande har faktiskt suttit och retat oss på dessa "fantasibudgetar"...

• Hemlig2009

Ja, varför göra en sån stor grej av budgeten när den ändå inte stämmer?!

Förstör lite av glädjen med programmet.

• JustMeAndMyLove

Ofta att sånt sker i inredningsprogram med.. priser som inte stämmer, rena fantasipriserna på "gör det själv" målerier etc.
    Man kan inte lita på de där guiderna i tv alls faktiskt

Hemlig2009 skrev 2009-04-04 00:33:51 följande:
    Ja, varför göra en sån stor grej av budgeten när den ändå inte stämmer?! Förstör lite av glädjen med programmet.
  • ElMac

Men även om andra program inte gör det så förstår jag inte varför de skulle göra det okej för andra program. Jag tycker att det är störande. För bröllopet kostar ju inte vad som sägs utan de är snarare festen och brudens kläder som kostar det som anges..

Kul att höra iaf att de är fler än jag som hakar upp sig på det. Det förändrar ju dock inte att de är roligt att se :)

JustMeAndMyLove skrev 2009-04-04 00:44:00 följande:
    Ofta att sånt sker i inredningsprogram med.. priser som inte stämmer, rena fantasipriserna på "gör det själv" målerier etc. Man kan inte lita på de där guiderna i tv alls faktiskt
  • DrömmenSomBlevSann

De saker som inte tas upp i budget är betalt innan av brudparet, utanför budget.
    Viss dekor, tält o blommor är sponsrat.

• Hemlig2009

Ja, och då ingår det väl absolut i en bröllopsbudget?! Då kan man ju ha en post för vad brudparet innan har köpt och sen ge släkt och vänner det som är kvar.

DrömmenSomBlevSann skrev 2009-04-04 10:57:35 följande:
    De saker som inte tas upp i budget är betalt innan av brudparet, utanför budget.Viss dekor, tält o blommor är sponsrat.
  • DrömmenSomBlevSann

Absolut, det kunde ju ha redovisats i programmet. Håller med om att budgeten blir mycket missvisande.

• 28 Aug

Vaddå trollas inte saker fram i er budget? Typ plötsligt ligger två ringar hemma osm ni inte betalat och finns med i budgeten

Svar på tråden Ang budget i "Ditt bröllop i våra händer"