• ElMac

Ang budget i "Ditt bröllop i våra händer"

Är det fler än jag som stör mig på att de inte tar med alla poster? Tex är sällan ringar, inbjudningskort, tackkort osv med. Inte heller pris för hyra av tältet senast som företaget som hyrde ut tältet ställde upp... Bara sånt går ju på några tusenlappar. Samma sak så tas inte brudgummens kläder upp. Om dessa saker är grejer de redan har sedan innan så borde vl det nämnas? Eller gifter de sig utan ringar?

För övrigt ett mysigt program som jag och älsklingen kikar på på tisdagar då de finns på nätet :)

• Svar på tråden Ang budget i "Ditt bröllop i våra händer"
  • novia72

Undrar hur mycket det kostar att SPELA IN på studio???? ;)

hela prog. är bara fejk. men ok om man vill ha tips...

jag tyckte iofs att deras lokal var hur cooooool som helst.

• Red Scarlet
    novia72 skrev 2009-04-06 17:27:20 följande:
    Undrar hur mycket det kostar att SPELA IN på studio????
    Jag kollade upp något liknande för en möhippa förut och att spela in en låt i studio kostade mellan 1500-3000:-, vilket inte är SÅ farligt för en morgongåva. Men det är ju pengar det med ;)
  • Jiel o Deps

Jag stör mig enorm mycket på det här med budgeten!
    Något annat jag stör mig på är även det här med all planering. Är inte hela konceptet byggt på att släkten ska planera allt? För jag tycker det bara är koordinatorerna(?) som gör nästan allt. De hittar festlokaler som de visar upp, de hittar nästan alltid brudklänningen som de sedan väljer och de bestämmer hur hela mottagningen ska se ut. De köper ju alltid in allt till festen också.
    Dessutom irriterar jag mig på att hela programmet alltid förringar den summa som brudparet har sparat ihop. Gud vad hemskt med bara 45000! Hur ska det gå? Blä!

• stressad bride2b

Red Scarlet skrev 2009-04-06 17:06:28 följande:

Nä jag tyckte att det var väldigt underligt att de två svärmödrarna hade lyckats hacka fram den där is-skulpturen själva. Det var absolut en gullig grej att göra (även om den ena svärmodern tog bort lite av gåvan genom att berätta hur hårt de slet sig isade och blodiga hah) men jag tror säkerligen att någon kom dit och fixade till blocket själv efteråt. Kändes lite meningslöst. Stod det någonstans vad isblocket kostade? Eller var det 'gratis'?
    Ja, jättefin idé, och skulpturen blev riktigt snygg tycker jag! Men det löjliga var att de sa att de sparade in en massa på att de gjorde det själva, hehe :) De tog ju inte ens med det i budgeten... Om de nu inte räknade in is-baren och skulpuren de 20000 kr för lokalen. Vilket är helt oooooomöjligt att det kostade med tanke på att ljud, ljus, borden, stolarna, överdrag, porslin, kristallkronor, ljusslingor, ställningar för alla tyger, tyger, mattor osv borde kostat typ 20000 kr om inte mer. Men det är så klart, med de rätta kontakterna blir det ju säkert mycket billigare.

Men då borde de säga det också. Att dessa priser har just VI fått för att det är just VI som hyr/köper Så klart att företag vill ha med sina namn i det programmet när alla vi planeringsnördar sitter och till och med skriver om det en massa :)

Tjoho!
  • J D

Ja, det som är mest irriterande med de programmen är helt klart de förväntningar som det styr upp bland de som inte går på vanliga bröllop så ofta. Nu känns det som att vissa kan tycka att man är konstig som inte fixar världens mest stylade bröllop på 100' men det kanske bara är jag som är smått paranoid .

• stressad bride2b

nej, jag känner faktiskt lite likadant. Jag har aldrig sett det som nån tävling, men jag tycker ändå att rätt ska va rätt och därför blir det i mitt huvud lite dumt när vi kommer lägga runt 100.000kr på ett bröllop som inte har varken isbar eller kristallkrona ;)

Jag hade verkligen tyckt att det där programmet hade varit grymt om det inte vore för fantasibudgeten...

• Nezza

kan inte annat än att hålla med, man tittar och känner sig lite lurad. "Jaha, men dom har ju samma budget som vi. varför får dom värsta fantasibröllopet för de pengarna?"

• Red Scarlet

Det är ju tråkigt också eftersom man ser vissa företag som de anlitat och kanske hade tänkt anlita själv. Jag vet inte hur väl allt stämmer och hur mycket som är sponstrat (snittblommor kostar garanterat mer än vad som framkommit i program 1 och 2s budgetar) men om JAG tittar på programmet och vill hyra ett tält med stolar/bord osv ungefär som det såg ut i programmet vill jag ju att priset de talar om ska vara skäligt. Jag vill ju inte inse när jag själv ringer runt att allt kostar mellan 5-30 000:- mer än vad som framgick i programmet. För då kan de ju lika gärna strunta i att prata priser.

På bröllopsbonanza visade de hur man kunde knyta lakan om stolar till stolsöverdrag och binda egna buketter, DÄR fick man ett bra hum om vad det kostade att göra samma sak själv och det var rimligt. 'Vårt bröllop i era händer' är mysigt men budgeten är verkligen inte rimlig.

• Emmas syster

hörde av en släkting som är involverad i produktionen att de lägger till ungefär lika mycket som brudparet själva lägger
    (dels kanalen dels spons från olika leverantörer)

• Red Scarlet

Emmas syster skrev 2009-04-06 18:46:30 följande:

hörde av en släkting som är involverad i produktionen att de lägger till ungefär lika mycket som brudparet själva lägger (dels kanalen dels spons från olika leverantörer)
    Okej så om bröllopsbudgeten var 60.000 så skulle hela bröllopet med kläder, ringar, bröllopsresa etc sammanlagt lugnt kunna hamna på minst 150.000 Då borde de fasiken inte snacka om att ett 'standardbröllop' kostar 130.000, de lägger ju ut mer! Eller?
Svar på tråden Ang budget i "Ditt bröllop i våra händer"