Red Scarlet skrev 2009-04-06 17:06:28 följande:
Nä jag tyckte att det var väldigt underligt att de två svärmödrarna hade lyckats hacka fram den där is-skulpturen själva. Det var absolut en gullig grej att göra (även om den ena svärmodern tog bort lite av gåvan genom att berätta hur hårt de slet sig isade och blodiga hah) men jag tror säkerligen att någon kom dit och fixade till blocket själv efteråt. Kändes lite meningslöst. Stod det någonstans vad isblocket kostade? Eller var det 'gratis'?
Ja, jättefin idé, och skulpturen blev riktigt snygg tycker jag! Men det löjliga var att de sa att de sparade in en massa på att de gjorde det själva, hehe :) De tog ju inte ens med det i budgeten... Om de nu inte räknade in is-baren och skulpuren de 20000 kr för lokalen. Vilket är helt oooooomöjligt att det kostade med tanke på att ljud, ljus, borden, stolarna, överdrag, porslin, kristallkronor, ljusslingor, ställningar för alla tyger, tyger, mattor osv borde kostat typ 20000 kr om inte mer. Men det är så klart, med de rätta kontakterna blir det ju säkert mycket billigare.
Men då borde de säga det också. Att dessa priser har just VI fått för att det är just VI som hyr/köper Så klart att företag vill ha med sina namn i det programmet när alla vi planeringsnördar sitter och till och med skriver om det en massa :)
Tjoho!