• ElMac

Ang budget i "Ditt bröllop i våra händer"

Är det fler än jag som stör mig på att de inte tar med alla poster? Tex är sällan ringar, inbjudningskort, tackkort osv med. Inte heller pris för hyra av tältet senast som företaget som hyrde ut tältet ställde upp... Bara sånt går ju på några tusenlappar. Samma sak så tas inte brudgummens kläder upp. Om dessa saker är grejer de redan har sedan innan så borde vl det nämnas? Eller gifter de sig utan ringar?

För övrigt ett mysigt program som jag och älsklingen kikar på på tisdagar då de finns på nätet :)

• Svar på tråden Ang budget i "Ditt bröllop i våra händer"
  • DrömmenSomBlevSann

Hahaaaa joo självklart, så var det ju
    Såna fördelar har man ju när man gifter sig i tv.. trolleri både här o där!

28 Aug skrev 2009-04-04 11:43:14 följande:

Vaddå trollas inte saker fram i er budget? Typ plötsligt ligger två ringar hemma osm ni inte betalat och finns med i budgeten
  • cillissa

ja precis, iblann e de lite vel för fantastiskt! De blir lite av en saga på nått sätt o de e ju kanske gulligt

• Pitebrud 090801

Det tråkiga med programmet är ju att folk får fel bild av hur mycket det kostar. Sen får vi som får lägga ut alla pengar själv, stå och förklara oss varför våran budget är så stor. Och folk tror när de hör vad man lägger ut att vi ska ha något slags miljonärsbröllop när vi istället vrider och vänder på varje krona. Det blir ju inte roligt om folk har för höga förväntningar som vi aldrig kan leva upp till.

Jag tycker synd om alla som tittar på programmet och gör en budget efter det och sen inser att pengarna inte räcker.

Jag håller med er, visa vad allt kostar och hur mycket man får i sponsring. Jag som planerar bröllop skulle ha mer nytta av programmet då och skulle titta på fler avsnitt. För nu känns det bara som om man blir deppig och arg.

• Red Scarlet

Jag kan också bli oerhört frustrerad över budgeten, det är ju så otroligt lite som finns med i den och det blir lätt för vänner och bekanta till oss att tro att det är en vettig kostnad för ett HELT bröllop. Det är en vettig kostnad (vet många brudar här som klarar sig på 30-60tusen i hela budgeten), men då får man göra mycket själv. Folk har nästan blivit upprörda när de hört vad vår budget ligger på (130k) men om de tittar på programmets budgetar och räknar med kläder till brudgum, hår/smink, ringar, bröllopsresa, fotograf och alla andra kostnader som man får när inte anhöriga hjälper till med allt då kommer man lätt upp i en större summa.

Någon bekant som tittat på programmet sa till mig för någon vecka sedan "Men varför gjorde inte ni som dem och hyrde en lokal och beställde in cateringmat? Då hade ni ju kunnat få plats med fler gäster!" Bara det att hela deras hyra med catering, dekorationer, blommor, stolar/bord, musikanläggning etc etc gick på runt 40 000:- i programmet och de fick plats med 70gäster. Vår avgift för 50 gäster är 40.000:- på ett värdshus och då ingår 3rätters middag, dukning, dekoration, servering, städning, fest, musik och DJ. Vi slipper städa innan och efter, vi slipper duka, laga mat, fixa med musik etc. Och med 'vi' menar jag brudparet och våra nära och kära. Så tycker att min bekant skulle varit tacksam istället att hon slipper slita så mycket för att bröllopet ska bli av som de anhöriga gjorde i 'vårt bröllop i våra händer' ;)

Tycker att det är jättebra om man kan göra saker själva, få ner kostnader etc. Men i de här programmen blir det ofta väääldigt mycket dyrare pga att de måste dekorera upp det för minst 25.000:-, ist för att hyra en lite finare lokal direkt.

• December 2009

Jag är dock fundersam på varför de hyrde en lokal för 2000, la 11000 på mat och sen 20000 på dekorera ett garage. För de pengarna kunde de fått fin 3 rätters på fint wärdshus med all lyx de ville ha för det antalet personer (själv kollat på det). Verkar ju då löjligt att egentligen ens spendera tid på att dekorera ett garage och ha sig

Ulriksdals wärdshus är jättefint hela övervåningen och har kandelabrar, silverbestick mm mm som paret igår önskade sig och för de pengarna hade de fått jättebra där? Vi kollade själv på det som alternativ, därför jag vet.

• Red Scarlet

December 2009 skrev 2009-04-06 08:46:28 följande:

Jag är dock fundersam på varför de hyrde en lokal för 2000, la 11000 på mat och sen 20000 på dekorera ett garage. För de pengarna kunde de fått fin 3 rätters på fint wärdshus med all lyx de ville ha för det antalet personer (själv kollat på det). Verkar ju då löjligt att egentligen ens spendera tid på att dekorera ett garage och ha sig.
    Jo jag håller med, finns många jättefina billigare ställen än det där, har också letat. Men tanken är väl att de ska 'fixa' allt själva och man ska se hur 'fint' allt kan bli och vilken makeover man kan göra med de flesta platser i programmet. Vi svenskar verkar äääälska makeoverprogram, (roomservice, äntligen hemma, du är vad du äter, rent hus, lyxfällan osv osv) det här blir lite samma sak. Och så har de ju säkert sponsorer som behöver slängas in i programmet också. Men att ha festen i ett garage kändes faktiskt lite väl.. jag tycker att de kan göra olika varianter i olika program, ett program är väl fine att styla upp ett smutsigt garage.. men i nästa program kanske de kunde välja ett 'fint' ställe från början och koncentrera sig på andra saker, typ hur man kan spara in på något annat som ringar, vigsel, resa, blommor (ok de visade lite grann men..) etc. :7
  • Taha

Vi har åxå stört oss på "fantasibudgetarna". Vi har nämligen kollat på samma ställen som visas i nåt program. Men när vi fick ihop lokal, dekorationer och mat så kändes det mkt dyrare. Deesutom så tar de aldrig upp kostnaden för stylisten.
    De får ju åxå experthjälp. Svårt att fixa allt det där med släkten om man inte har en expert som har koll på allt och är inne och styr.
    Dessutom hjälper släkten till och jobbar stenhårt i programmen. Frågan är hur trötta de sen är på festen.

• stressad bride2b

Jag störde mig jättemycket på att de "sparade in så himla mycket" på att göra is-skulpturen själv... Precis som att det är billigare att ringa en is-skulptör och be honom komma med ett gigantiskt isblock som han redan skurit ut hur det ska se ut, sen fila bort lite kanter som han säkert ändå gör om sen. Det borde ju med all rimlighet vara dyrare eller lika dyrt som att han hade gjort det själv...
    Kanske var luddig där, jag menar typ,
    Pizzan blir väl inte billigare för att du får gå in bakom disken och lägga på ingredienserna själv medan pizzabagaren visar hur du ska göra.

• Red Scarlet

Nä jag tyckte att det var väldigt underligt att de två svärmödrarna hade lyckats hacka fram den där isskulpturen själva. Det var absolut en gullig grej att göra (även om den ena svärmodern tog bort lite av gåvan genom att berätta hur hårt de slet sig isade och blodiga hah) men jag tror säkerligen att någon kom dit och fixade till blocket själv efteråt. Kändes lite meningslöst. Stod det någonstans vad isblocket kostade? Eller var det 'gratis'?

• Nezza
    ElMac skrev 2009-04-03 23:06:40 följande:
    För övrigt ett mysigt program som jag och älsklingen kikar på på tisdagar då de finns på nätet :)
    Men nej?! Trodde ju jag missade dom för jag jobbar när det går på TV men nu kan jag se dom på nätet? Hur ska jag nu få nånting gjort? Hehe
Svar på tråden Ang budget i "Ditt bröllop i våra händer"