Oväntade utgifter?
Man ska ge band och fotograf och övr. personal mat men inget avancerat (alltså inte bröllopsmaten) utan ett par matiga smörgåsar typ.
Man ska ge band och fotograf och övr. personal mat men inget avancerat (alltså inte bröllopsmaten) utan ett par matiga smörgåsar typ.
Men de är ju där för att jobba! En billig middag fungerar säkert men de flesta bröllopssidor rekommenderar att man ger de som arbetar ngt som de kan äta ståendes.
Vi ska dock inte ha ngt band så vi bidrar hursomhelst inte till att det blir synd om ngn...
Nej, verkligen inte! De får ju betalt för att vara där och är alltså inte där som gäster. Egentligen tycker jag inte att man behöver ge dem ngt så det är mer som en artig gest att man bjuder på lite mat av det lättare slaget. Jag har hört flera yrkesmän instämma i detta här på BT.
Jo, jag menar inte att de ska svälta men jag ansvarar iaf för att se till att få mat i mig när jag jobbar. Det förväntar jag mig inte att få av min arbetsgivare. Jag menar absolut inget nedsättande mot yrkesgruppen.
För övrigt är menar jag inte att vara provokativ överhuvudtaget, jag bara förmedlar vad jag uppfattar som vedertagen praxis. Till och med i USA där etiketten ofta är avsevärt mycket striktare talar varenda bröllopsmagasin som jag läst om att man endast ger ett enklare mål till de som är där för att jobba.
Jag håller med, 10% extra är vad som brukar rekommenderas. Vi har gått över lite mer dock men det är vi ju medvetna om, vi kunde ha valt billigare om det hade varit viktigt för oss att hålla oss inom budget så 10% bör räcka.