Inlägg från: Hawaiiii |Visa alla inlägg
  • Hawaiiii

1/8 Nr2

Vi har osa den 1 maj, 48 har svarat ja, 3 nej, och väntar svar från 5. Ångrar inte en sekund har vi var tidiga med inbjudningarna, om 2 veckor kan vi ju planera klart allt! Är i stort sett klara med festhäfte.

Det som är kvar är att boka florist, beställa klänning, bestämma hur dukningen ska se ut. Mannen ska fixa ljud, musik och transporten.

Är ni oroliga för regn förresten? Det är jag eftersom vi ska vara en del utomhus.. hittade en kanonsida för väderstatistik, om man är lite nyfiken. 1 aug verkar vara ett ganska bra datum.
    rl.se/vadret/historik.php

• Hawaiiii

Vi har presentation av oss själva & gästerna, bordsplacering med hänvisning, lite sånger, gäststatistik, meny, vigselprogram (eftersom det är på samma ställe), 16 sidor långt.

• Hawaiiii

Ja, vi vill göra det så enkelt för oss som möjligt. Har även lite kärlekscitat på sina ställen, tagna ur låtarna som ska spelas under ceremonin och valsen. Tror det blir superbra!

SaraPayam skrev 2009-04-14 19:14:04 följande:
    Men det va ju lite smart å ha vigselprogrammet i samma, vi gifter ju oss med på samma ställe som festen kommer vara...så vi har känt att det har känts lite onödigt att ha vigselprogram. Men att ha det tillsammans känns ju mycket bättre.
  • Hawaiiii

Det vet vi inte riktigt än. Tror vi har det på bordet, ihop med dukningen på något sätt. Det är inte jätteviktigt för mig att folk har program under vigseln, då ska dom ju titta på oss.. inte läsa :) Vill dom sen veta vilka låtar det var står det ju ändå i programmet. Har inte funderat så mycket på det, men vi gör nog så..

• Hawaiiii

Det beror kanske på hela uplägget... Vi ska ju stå i trädgården under ett träd, gästerna kommmer stå upp, med ett glas bubbel i handen, och sedan mingla med oss en stund. Hade dom varit sittande i en lokal en längre tid hade vi kanske tänkt annorlunda.

• Hawaiiii

Idag har vigselring och brudklänning köpts! Två stora poster att bocka av :))

• Hawaiiii

Ja, supernöjd! Trodde inte alls jag skulle köpa klänning, bara prova :) ..men nu hänger den i garderoben. Lite ändringar hos sömmerska, och så ska jag köpa till underkjol.

augustibrud2009 skrev 2009-04-23 20:21:17 följande:
    Är du nöjd?
  • Hawaiiii

Ja! gör gärna det! jag letar efter en kjol i enbart tyll, utan några ringar. Provade en med ringar till min klänning, men det såg inte klokt ut :)

• Hawaiiii

Nu ligger en halvkass bild i galleriet på klänningen. Den ser lite platt ut utan underkjol.. Det jag funderar på är ryggen. Det är vanlig dragkedja, eftersom det var det jag ville ha. Kan tycka att det ser konstigt ut med snörning om man ändå ska ha ett band i midjan.
    Klänningar med snörning sitter iofs så himla mycket snyggare, man får bättre figur tycker jag. Jag funderar på att låta en sömmerska ändra till snörning istället.. men jag har ju några månader på mig :)

Svar på tråden 1/8 Nr2