Inlägg från: Vita Rosen |Visa alla inlägg
  • Vita Rosen

1/8 Nr2

Hej! länge sedag jag skrev här.
    Nu börjar planeringen på riktigt, äntligen!
    Vi håller på att jaga kökspersonal, vilket inte är lätt då ingen vill boka upp sig mitt i semestern, vilket jag kan förstå. Men mina stackars nerver vill ha klart detta nu.

Ska ni ha någon som sjunger i kyrkan? Vi har en, men hon tar 1500kr, vilket jag tycker låter dyrt, eller? Vad kostar eran solist?

• Vita Rosen

Har ni alla talat med prästen, ni som ska vigas i kyrkan? vi har inte hört ett ord från dem, men än att vi vet vilken präst som är i tjänst det datumet.

• Vita Rosen

Vi önskar oss resecheckar på Resia i bröllopspresent.

• Vita Rosen

Vilka härliga resor ni ska åka!

Vi åker på måndagen den 5/8 till Paris i 4 dagar (UTAN BARN!
    Sedan önskar vi oss en långresa i bröllopspresent, som vi ska göra om 1 1/2 år tillsammans med våra två barn.

• Vita Rosen

ja just det, den 3:e menade jag förstås!

• Vita Rosen

Vilen rolig möhippa!! småland 09
    Jag har blivit hippas av kollegorna, men inte av vännerna än. undrar när det blir?

Trågit med borden, konstigt att de var så udda...

Beställde brudbuketten idag, ååå den blir så fin!!! och köpte smyckerna som jag ska bära på bröllopet, två saker till att bocka av...

• Vita Rosen

vi ska göra maten själva och vi kommer servera till förrätt kall västerbottenostpaj, super smidigt att göra i förväg för att sedan skära upp och servera

• Vita Rosen

Till varmrätt blir det potatisgratäng, sallad, rosépeppar marinerad rostbiff med rödvinsås och hembakta kuvertbröd med morot och timjan.

Efterrätten blir tiramizu eller hur det stavas. Dem köper vi faktiskt från glassbilen, supergoda!!, 30 kr styck

• Vita Rosen

ååå de är så goda!!! 199kr för 6 stycken, serverade och klara i ett glas, supersmidigt!

• Vita Rosen

Vi håller på att pussla med bordplaceringen. Man vill ju att ingen ska känna sig obekväm. Men det är så skönt att det man gör nu gör man på riktigt om ni förstår vad jag menar.

• Vita Rosen

Jag är inne på min första semestervecka nu, underbarn väder. Jag ska ha 6 veckor semester, mycket att göra, både inför bröllopet och nytt gympaprogram.

• Vita Rosen

Känner mig pirrig på något vis. Känner liksom i magen att min möhippas kommer att vara imorrn, vet inte varför... bara anar. Vi får se, vi får se....

• Vita Rosen

jo då jag blev hippad igår!!
    superroligt med uppdrag på stan, picnic, glasblåsning, förhörelse om hur bra vi känner varandra,
    kroppdelspussel, vinprovning, fäktning, singstar
    och nynningsleken (gissa vilken låta jag nynnar på som jag hör i lurarna)
    skriva kärleksdikt till min blivande. fick 15 ord som skulle ingå och allt skulle vara på rim.

• Vita Rosen

å nej jag missade bilden!!!

Cattis77 skrev 2009-07-05 20:20:58 följande:
    Nu får jag nog ta bort bilder på min klänning...så min blivande inte ser det!!
  • Vita Rosen

Vi ska ha brudmarsch från Delsbo in och brudmarsch från Dala-Husby ut.

Känns bra då pappas släkt är från Dalarna

Svar på tråden 1/8 Nr2