Inlägg från: Småland09 |Visa alla inlägg
  • Småland09

1/8 Nr2

Får jag fråga alla här hur ni gör med namnbytet?? Vi ska på bröllopsresa i princip i samband med bröllopet - antingen veckan efter eller ytterligare en vecka framåt.
    Tänkte fixa med hinderprövningen nu så jag har det fixat, men de vill ju att man skickar in blankett om namnbyte samtidigt - men då går väl namnbytet igenom?
    Man vill ju inte att det ska göra det innan bröllopet heller

Hur funkar det och hur gör ni? har ställt frågan tidigare i forumet men får olika svar - blir bara mer förvirrad. Försökte maila skatteverket men får inget svar..

Tänkte boka resan i mitt gamla (nuvarande efternamn) och köra på det gamla passet - och då ska det funka enl resebyrån.
    Ska jag avvakta med att skicka in namnbytesblanketten?

• Småland09

Åh, förra veckan o denna helgen har det lossnat lite för oss Min käre M2B har inte varit så jättengagerad tidigare men så bokade vi ÄNTLIGEN vår bröllopsresa förra veckan vilket fått honom att inse att det är mindre än 2 månader kvar tills vi åker - och då är det bröllop innan dess, så i helgen köpte han kostym, nu är det bara väst o sånt kvar.
    Resan blir helt fantastisk! Vi åker först till Hawaii och är i Honolulu i ett par dagar, sedan blir det kryssning runt Hawaii i en vecka (typ all inclusive) och sedan tillbaka till Honolulu i ett par dagar innan vi åker till NYC på vägen hem - stannar där i 5 dagar för lite hejdlös shopping hehe
    LÄNGTAR!!!

• Småland09

Blev hippad i lördags och det var bara SÅ kul! hade faktiskt mina aningar att ngt var på gång, fler o fler tecken på det.. min syster kom o hälsade på och ville gå till en specifik affär eftersom hennes man tyckte den var bra haha och fler saker
    De spökade ut mig i illgröna foppatofflor, haremsbyxor och en jacka från 1989 med axelvaddar? fick göra en massa uppdrag, bla knyta slips, fråga om äktenskapsråd, skulle göra av med godiset på ett godishalsband ? och sedan var vi på en studio där jag fick spela in två låtar ? SÅÅÅ kul
    Sedan var vi hemma hos en kompis där jag fick göra husmorsprover typ sy in en knapp, baka kladdkaka etc.. fick sedan en ?hustrulicens? av husmorsföreningen haha..
    Fick även göra en lerskulptur av M2B (nakenskulptur) som försvann senare ? misstänker att den dyker upp på bröllopet haha..
    Vi var ute o dansade till kl 3 sedan och dagen efter sågs vi igen o åt resterna från middagen.. Vilken underbar dag och kväll och vilka fantastiska vänner man har *nöjd*

• Småland09

Vita Rosen, får jag fråga vad för smycken du köpt? jag har inte en ANING om vad jag ska ha för smycken, så tipsa gärna

• Småland09

ååh, tiramisu som bara är SÅÅÅÅÅ gott *vattnas i munnen* kan man köpa såna från glassbilen?????

• Småland09

åh Sarapayam vad du stressar mig jag måste ta tag i det här nu.. fast vi har kommit rätt långt med festprogrammen men kan inte printa dem förrän veckan innan bröllopet typ, prällen är på semester i typ 1,5 vecka till och kantorn får jag inte tag på.. känns mindre stabilt på den punkten, men på nåt sätt ordnar det sig nog..

Kommer ni ha semester innan? jag tar semester 3 dagar innan bröllopet vilket just nu känns lite väl kort.. men å andra sidan blir det monstersemestern efteråt istället

Svar på tråden 1/8 Nr2